Romaskin; ta rotta på kaloriene.

  • 21.05.2014, 11:23

Flere enn meg som føler for å legge inn et ektra gir etter konfimasjonsres og 17.mai?

Kakemotor er og blir oppskryt for for denne kroppen. Lite gir meg mindre energi og treningslyst enn sukker og fett, men oooh det smaker så godt!

Vel, vel, heldigvis finnes det løsninger, og en av disse er romaskin.

Du får faktisk ikke mer effektiv trening enn romaskin, kondisjon og styrke i et.

Hele kroppen er i sving, faktisk er opp mot 80% av musklene aktivert. Dette gjør roing til en av de treningsformene som forbrenner flest kalorier.

 


Litt teknikk er greit å ha med seg.

Noter deg at dette er i et "fitness" perspektiv ikke et roer perspektiv.

God holdning først og fremst, og vær påpasselig med å ikke overtrekke knærne.

Klar, ferdig, kjør!

 

Personlig synes jeg det blir kjedelig ( og veldig slitsomt), å bare ro i et og samme tempo.

Jeg pleier å ro i et jevnt tempo fem minutter, for så å jobbe intervaller i fem minutter. Jevnt tempo i fem minutter, intervaller fem minutter, osv.

Etter 20 minutter er jeg stort sett godt fornøyd, og jeg vil ikke anbefale en nybegynner å kjøre noen lengre økter enn dette.

 

Har du prøvd romaskin før?

 

-Desiree

 

#fettforbrenning #romaskin #kondisjonstrening #øvelser #video #personligtrener

4 Kommentarer

Tiffany Gnaly

21.05.2014 kl. 11:52
Herlig! :) Takk for tips!!

Desiree

21.05.2014 kl. 12:17
Tiffany Gnaly:
Håper det kommer til nytte:)

Tonje

21.05.2014 kl. 12:30
😄👍

Desiree

21.05.2014 kl. 13:00
Tonje:
Kuletrening Tonje;)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt på ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Søk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits