2 velser for en sterkere lpekropp og alle andre kropper.

  • 16.02.2015, 20:36

Etter innlegget om "ikke lperen" kunne man kanskje f inntrykk av at jeg ikke liker lping som treningsform. Det er s fjernt fra sannheten som det kan f blitt. Jeg elsker lping som treningsform! Jeg er bare ikke s glad i lange lpeturer - det er en stor forskjell.

Lping er alts en flott form for trening, men om man ikke tar hensyn (som med all annen trening) er det en ganske stor skaderisiko ved lping. Derfor er det s utrolig viktig kombinere lpetrening med styrke, beveglighet og ikke minst VARIASJON i lpetreningen din!

I dag vi jeg dele to gode styrkevelser som er gull legge inn etter en lpetur!

1 bens kneby:

Trener stabiliet rundt kneet, styrker bde forside og bakside av lr, utfordrer bde core, balanse og koordinasjon. Alle viktige elementer for en som lper.

Fokus p holde balansen og kom s langt ned som mulig. Motsatt arm og ben. Kjr 8-10 reps per ben. 3 runder.

Halv burpee:

Her SKAL du ha hele fotslen i bakken. Alt for mange lpere pdrar seg skader i ankel, akilles og skinnlegg. Her jobber du bde med aktivere leggmusklene og tye akilles. Styrkemessig er dette en velse for core og hofteleddsbyer. 10 reps * 3.

Hold magen spent og ryggen rett i begge posisjoner.

For se p mobil, pne i nettleseren eller i blogglovin her

Bloglovin er en gratis app hvor du kan se bloggen i mobilvennlig versjon.

Har du ftt med deg at bloggen har en egen kategori som heter Lpeskolen ? Her finner du masse tips, lpeprogrammer og innlegg relatert til lping. Du finner den her

- Desiree

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits