Rumpe og Core in one move

  • 06.08.2015, 18:00

De av dere som klikket dere inn p tabata kten jeg postet i gr har alt ftt se denne velsen, men det er virkelig en knall velse - spesielt for dere som trener endel hjemme, s jeg syntes den fortjente litt mer oppmersomhet.

Dette er en variasjon av en pilates velse som blir kalt bordet.

velsen trener alts core, bakside lr og rumpe. Samtidig pner den opp i bryst og hofter, strekker p brystet og utfordrer bevegligheten i skuldre.

Dette er alt sammen omrder som flere av oss trenger jobbe med, og som kan spare mange av oss smproblemer og ondter i hverdagen.

Video finner du tilslutt i innlegget.

Du starter alts sittende med hendene vridd, slik at fingrene peker bakover.



Lft deg s opp s rumpa slipper gulvet. Forsk hold stumpen oppe til du har fullfrt ditt anntall repetisjoner.

Skyv s hoftene opp mot taket som i en hoftehev



Det er viktig at du skyver hoftene s hyt opp du kan. Hold gjerne topp-posisjon et ar sekunder fr du senker kroppen igjen.

VIKTIG: trekk navelen inn mot ryggsylen og stram core godt under hele bevegelsen.

Hvis du nsker en tyngre variasjon kan du sparke ifra men annenhvert ben.



Men ikke glem at du fremdeles skal strekke ut hoften i topp-posisjon!


Grsdagens TABATA kan du se HER

Smil

Desiree

8 Kommentarer

JuliaSofie

06.08.2015 kl. 18:11
M si jeg liker bloggen din veldig godt, alle di treningstipsene tar jeg med videre og viser til min sster siden vi trene sammen p EVO. Har du en god magevelse du kan anbefale? Er mest for min sster som sliter litt med magen etter hun ble gravid.

Desiree

06.08.2015 kl. 18:15
JuliaSofie: hvis du bruker skefeltet p bloggen og sker mage, s fr du opp masse:)
Og takk for skryten:)

JuliaSofie

06.08.2015 kl. 18:29
Da skal jeg gjr det:) Bare hyggeligt:)

Cathrine

06.08.2015 kl. 19:43
Hei! Liker bloggen din :) Er ei jente som er kommet veldig skeis ut med kostholdet, blitt for store svingninger i blodsukkeret, og gtt opp en god del i vekt og det p grunn av drlige kostvaner. Bare lurte p en ting, hadde du kunnet prve f fikset innleggene dine nr du klikker p kategoriene, at du ikke m trykke deg inn p ett og ett innlegg under ett emne? Vet ikke om du forstr meg rett :) Er veldig tungvindt, virker som du har veldig mange gode oppskrifter, men det tar s lang tid klikke seg inn p ett og ett innlegg

klem <3

Desiree

06.08.2015 kl. 19:46
Cathrine: Alternativet er at du m scrolle deg gjennom alle oppskriftene ;) Slik hadde jeg det fr og det var helt hplst. Hvis du kommer over en blogg som har en annen lsning som fungerer bedre s rop ut :)

Cathrine

06.08.2015 kl. 20:55
Tror du missforsto meg litt ;) se p fitliving.blogg.no (Maren) sin blogg, der har hun gjort det slik at dersom du gr inn p en av kategoriene i menyvalget hennes, og klikker p ett av emnene, vises hele innleggene under den kategorien, og ikke bare "en liten smakebit" av hvert innlegg :) bare et tips! Ha en fin kveld videre <3

Desiree

06.08.2015 kl. 21:00
Cathrine: jeg misforsto ikke:) jeg synes det blir mye scrolling nr man m bla seg gjennom hele innlegget for komme til neste. Jeg poster minst en oppskrift om dagen, Maren poster kanskje en i uka. Tenk hvor mye du mtte scrolle for finne en oppskrift postet for 2 uker siden hvis du mtte bla igjennom alle. Her fr du overskrift og bilde, s kan du bare klikke deg inn p de du vil lese:)

Cathrine

06.08.2015 kl. 21:16
Okei, ser den :D

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits