velsen som redder holdningen din

  • 07.11.2015, 08:26

I r 2015 sitter vi mye. Og vi sitter ofte med skuldrene rotert innover ( bil, pc, mobil ) og drlig posisjon av bde ryggsyle og bekken.

Resultatet er en sliten og stiv rygg, skuldre som synker litt fremover og generelt drlig holdning!

Heldigvis finnes det rd.

Rd nummer en er s klart unng denne stillingen for mye, rd nummer to er vre flink til reise seg opp i lpet av dagen, men i dag skal vi alts ha fokus p rd nummer tre, og det er denne velsen.

 













velsen skal s reverseres s du kommer tilbake til en vanlig planke.
 

Gjenta, men roter den skr planken motsatt vei, eller p motsatt arm.

 

Slik virker den:

Plankeposisjonen styrke core. Nr du sitter mye aktiverer vi ikke core og denne muskelen, hviss jobb nettopp er holde deg oppreist i en god posisjon, bli svak.

Downvard dog + omvendt planke (jeg er ingen yogi, men dette er det beste navnet jeg kan finne for strekken) pner opp for de innadroterte skuldrene og tyer brystet. Alts det motsatte av det en drlig holdning gjr. 

Hvor mye og hvor ofte?

Her trener vi beveglighet, s mitt svar p dette er rett og slett s ofte som mulig.

Gjr gjerne velsen 3-6 ganger hver vei 3-7 ganger i uka, sammen med annen styrketrening, i kombinasjon med kondisjonstrening eller rett og slett forran TV'en p kvelden. Det tar maks 5 minutter!

 

Stort Smil fra Madrid

 

Desiree

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits