Søndagstur & verdens enkleste proteinrundstykker

  • 06.12.2015, 17:30



I dag har det virkelig hvert søndag slik en søndag i desember skal være! Sove lenge, varme rundstykker til langrenn på TV og søndagstur.

At turen var i 10 varmegrader kjenner jeg bekymrer meg litt. Jeg savner minusgrader og snø! Men det kommer vel....













Rundstykkene er ikke nye for bloggen, men de er en leserfavoritt, spesielt for de som deltar på FIT på 30 dager, så de fortjener en liten reprise.

Til to rundstykker trenger du:

2 dl lettkokte havregryn (du kan bruke gluten fri)
2 eggehviter
1 ts bakepulver
2 ss kesam,yoghurt naturelle eller rømme.

Bland alt og la det svelle i ti minutter.
Legg røren i to runde klatter på et bakepapir og stek dem i 15 minutter på 200 grader.

Dette er passe til en person.

 

Skal forresten hilse fra Daniel, som fikk disse for første gang i dag, å si at det var de beste rundstykkene han hadde smakt.

Du må prøve å lage dem!

 

Nå venter søndagsmiddagen. På menyen står helstekt kylling, som faktisk er veldig enkelt å lage. Oppskrift kommer.

 

Vil du stemme meg frem som årets Trenings/helseblogg kan du gjøre dette HER <3

 

 

 

7 Kommentarer

Annette

06.12.2015 kl. 23:59
De så bare super god ut :-) vet du om man kan bytte ut kesam med noe melkefritt, Eks melkefri vanilje yoghurt?

Veronica

07.12.2015 kl. 00:58
Gleder meg til å prøve <3

Grethe Kristin

07.12.2015 kl. 14:39
Lagde de i dag til lunsj,enkle og lage og kjempe gode,jeg lagde med glutenfri havregryn :) Lurer på hvor mange kalorier det blir i et rundstykke ?

Desiree

07.12.2015 kl. 14:44
Grethe Kristin: HUsker ikke, men det er under 200 kalorier i to :)

07.12.2015 kl. 17:52
Hvorfor skal man bare bruke eggehviten? :) Går det an å bruke hele egget?

09.09.2016 kl. 16:32
Går det an å lage flere og fryse ned eller blir det en rar konsistens på de?

Desiree

09.09.2016 kl. 19:12
Anonym: Det går fint :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt på ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Søk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits