F mammakroppen i form. DEL 1

  • 16.12.2015, 12:51

/egen reklame/



Jeg var nummer fire p arbeidsplassen som fikk barn det ret Vilde ble fdt. De andre hadde trent, jobbet og kjrt saltimer frem til den dagen de fdte, og seks uker etter fdselen troppet de opp p senteret, like spreke som fr, med babyer som sov p barnepassen mens mor ble enn sprekere.

Snn ble ikke min barseltid...

En vond graviditet ble til en setefdsel som endte i et keisersnitt. Og 10 uker etter at vi kom hjem fra sykehuset hadde jeg en kropp det mtte tas hensyn til og en baby som kun ville sove nr mamma var smukk eller vi gikk tur. Vi gikk med andre ord mye tur!

Hvor fort man kommer tilbake i form etter en fdsel er veldig individuelt og kommer ofte ann p form fr/under graviditet og hvordan fdselen har forlpet.

Uansett er det frste du kan og bude ta tak i bekkenbunnen!



De frste seks ukene: Start med bekkenbunnen

De frste seks ukene etter en fdsel br man ikke sette i gang med intensiv trening, men trilleturer og enkle velser for bekkenbunnen er et lurt sted begynne.

Du skal f noen velser av meg som er gode begynne med.

10 * 3 av hver velse.



I januar 2016 starter jeg opp MammaBootcamp i samarbeid med Trimhuset Livsstil og fysioterapautene ved Motusklinikken. Bootcampen gr over 8 uker og passer deg som har baby p under 12 mneder.

Lokaler og trening er lagt opp slik at du skal kunne ha med deg babyen p trening, men her er det mamma som str i fokus!

Treningene vil legges opp p en helhetlig mte slik at du fr utfordret bde styrke, kondisjon og beveglighet - ut ifra det nivet du er p n!

Lurer du p om dette kan vre noe for deg ikke nl med ta kontakt. Er dere flere, for eksempel en barselgruppe, som lurer p om dette kunne vre noe for dere s send meg en mail. Jeg mter dere gjerne for en gartis prvetime fr oppstart!

Du treffer meg p ptdesireeandersen@gmail.com

Vil du stemme meg frem som rets Trenings/helseblogg kan du gjre dette HER <3



Del 2 i denne serien vil ta for seg kondisjonstrening og kommer mellom jul og nyttr.

STORT smil

Desiree

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits