3 R rumpevelser med strikk.

  • 26.01.2016, 19:00



Strikk er et helt genialt verkty til rumpetrening! Og ikke bare hjemmetrening. Jeg bruker masse strikkvelser nr jeg trener rumpe p gymmet.

Strikkvelser er nemlig perfekte for vekke en sovende rumpe, eller muskelaktivering som det s fint heter.

9 av 10 personer har det som ofte omtales som "sovende" rumpe.Kroppen tilpasser seg lett det den blir brukt til, og i vre dager brukes rumpa mest til sitte p. Dette gjr faktisk rumpa ganske lat, og den tenger beskjed om at n m den opp gjre jobben sin!

Frste velse er perfekt hvis du sliter med knrne og riktig teknikk i en vanlig kneby.

Strikken tvinger deg nemlig til presse knrne utover og du m fokusere p aktivere gluteus medius. Denne delen av rumpa er stort sett den som er vanskeligst f fatt p.





Slik gjr du:

Start med fttene litt bredere enn hodtebredde. Vend s tr og knr litt utover.

Senk deg rolig ned til bunn posisjon mens du presser knrne utover.

Pass p:

Ryggen skal vre rett og brystet frem.

Jobb like rolig ned som opp med fokus p knr hele tiden.

Sk gjerne ekstra kontakt med sete i topp-posisjon ved presse rumpeballene sammen og strekke hofta helt ut.

Neste velse er en stende variant av eselspark. Hvis du synes denne varianten en vanskelig kan de se den lettere varianten HER





Slik gjr du:

Sett foten i strikken og trekk s armene opp til du kjenner god motstand i strikken.

Lft s foten rolig opp til ca 90 grader i kneet, tr s ned igjen mot gulvet.

Dette er ogs en super velse for core og bakside av lr.

Pass p:

Hold kroppen mest mulig i ro.

Den siste velsen jeg viser i denne omgang kler virkelig navnet sitt! Monsterwalk. Denne avslutter jeg ofte en benkt med - bare for vre litt slem mot meg selv ;)


Jo lengre ned du plasserer strikken jo tyngre blir det!

Hold presset utover g fremover uten at strikken fr lov til slakkes. Er du skikkelig r gjr du dette med knekk i knrne!

Jeg hadde tenkt ta med hoftehev med strikk ogs, men da klarte ikke Frya dy seg lengre! Linselusa <3


Prinsippet er det samme som vanlig hoftehev, men med strikken rundt knrne. Hold presset utover gjennom hele velsen. It burns!

Stort Smil

Desiree

4 Kommentarer

Suzanne

26.01.2016 kl. 19:13
Disse skal jeg prve meg p! Passet utrolig godt at du viser disse n, jeg har nemlig planer om kjpe meg slike strikk om et par dager ;)

Har du noen anbefalinger nr det kommer til valg av styrke p strikken? Har sett p Abilica sine som har tre niver... Har vrt p tanken om kjpe bde medium og hard, hrt at lett er for opptrening etter skade ol. Er det er fordel ha to styrker velge mellom?

Lisa Rorvik

26.01.2016 kl. 19:53
Kjempe fine tips :)

Bente

27.01.2016 kl. 09:32
Helt enig utrolig effektiv trening med strikk. Det var helt tilfeldig at jeg startet med trene med strikk. Men pga artrose/forkalkninger i knrne ble dette en fin mte f stabilitet og f tak p musklene rundt knesklene Disse velsene utfrer jeg 2 ganger i uken og den siste med 20 kilo p magen. Strikken blir ogs brukt nr jeg bokser.Tungt, og det svir ja og men effektivt

Linn

31.01.2016 kl. 20:20
Hei! Flotte velser med strikk, men hvor ofte br disse gjennomfres om man nsker synlig lft av enden? ;-) jobber med f kroppen i form etter en tid med nedprioriteringer av egen trening pga barnefdsler osv, men n er det p tide ta i et tak. Ikke overvektig, men trenger en real oppstramming :-)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits