Slik slr du dine egne unnskydninger! 5 tips

  • 20.02.2016, 20:15



 

Februar er straks over, og det er snart rushet av nyttrsforsetter p treningssenterene ogs. Noen puster lettet ut over at det endelig er plass f, jeg er ikke en av dem. Vrt r gr s mange ls p et nytt r med ny motivasjon og glede, bare for fle nye nederlag nr februar og mars kommer. I r er ikke det deg, i r slr du dine egne unnskyldninger!

 

 

1. Jeg klarer ikke trene s mye som jeg hadde bestemt meg for, da kan jeg like godt droppe det.

Skap gode forutsettninger for deg selv. Har du en travel hverdag med mange baller som skal sjongleseres, famile, barn, fritidsaktiviteter, osv, osv er det kanskje ikke en god forutsettnig klemme inn 4 turer p treningssenteret siste? HVa kan du gjre for skape gode forutsettninger til dine nye treningsvaner?

- Trene smartere og mer effektivt.

- F hjelp til sette opp treningsprogrammer som passer din hverdag og dine ml.

- Kan du trene hjemme eller ute for ha mer fleksibilitet rundt treningen din?

- Eller kanskje det er bedre avtale med familien at du har dine faste treningstider akkurat som andre har sine faste aktiviteter.

 

2. Jeg klarer ikke fle med p saltimer og fler meg utrent og utilpass p gymmet

Begynn p ditt niv. Alle har vrt nybegynner en gang. Man begynner jo ikke trene fordi man er i god form, man beynner fordi man har et nske om bli det. Begynner du p ditt niv gir du deg selv best mulig utgangspunkt. Du bygger opp kroppen din i riktig tempo, lrer riktig teknikk og legger et godt grunnlag for fremtidig ytvikling.

 

3. Jeg har ikke tid p grunn av barn og familie.

Se muligheter. Alle monner drar i forhold til fysisk form. Ingen tinger er bortkastet.

Kan du trene mens junior er p fotballen? Er det andre foreldre som kanskje vil vre med g en rask tur?

Kanskje du rekker bort p gymmet eller kan jogge deg en tur?

 

4. Jeg er s sliten, jeg orker ikke.

Kle p deg g ut dren. Dette burde du bare prve neste gang rumpa fles limt til soffaen!

Ta p deg og g rett p utsiden av dren din. Fles godt gjr det ikke? Vil det ikke da fles enn bedre nr du har trent?

 

5. Lekser, eksamner, mye skolearbeid.

Trening skjerper hjernen, gir mer energi og kt lringsevne.

Andre sm triks:

 

  • Om selvdisiplinen ikke er der til gjre det du m, s gjr noe du har lyst til. Bare gjr noe.
  • Sett p treningsmusikken din.
  • Det gr ann gjre noen velser p stuegulver. Fles garantert bedre ut nr du dumper ned i soffaen etterp.
  • Eller som mottoet til treningssenteret jeg jobber p sier; Den beste treningen er den det blir noe av.

 

Folk flest er gode p et skippertak i januar, april og september. Tenk s deilig det ville vre ikke g i den fella en gang til.

 

Start i det sm. Et godt valg hver dag blir til mange gode valg i lpet av livet.

 

- Desiree

1 Kommentar

missmommy.blogg.no

20.02.2016 kl. 20:32
Godt innlegg :) flotte og inspirerende tips: ) nyt en super lrdagskveld!

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits