Ukas lesersprsml; Hvordan finne tilbake til energien nr man er utmattet/deprimert

  • 21.02.2016, 20:29

 



Etter at jeg selv valgte st frem p bloggen om mine egne utfordringer og veien ut av disse har det naturlig nok dukket opp en del sprsml. Der jeg ikke fler det naturlig ta det i plenum p bloggen har jeg svart disse personene direkte, men akkurat dette sprsmlet har dukket opp ganske ofte. Jeg fler ogs at svaret er rellevant, ikke bare for de som alt har "gtt p en smell", men ogs for mange andre.

Flere lever i faresonen uten selv vre klar over det, og akkurat det her med bygge energi og overskudd er noe mange sliter med i hverdagen. Les igjennom mine rd og tenk igjennom hvilke du kan implementere i din hverdag.

 

1.

Tillat deg selv ha en drlig dag, og planlegg deretter.

Som jeg har skrevet tidligere var det frst da jeg aksepterte at jeg faktisk var syk, at jeg klarte ta hensyn til meg selv og tillot meg selv ta de grep som mtte tas for bli bedre. 

Har du en drlig dag s ta hensyn til det. Avlys avtaler, senk tempoet og vr fornyd med det. Du tar grep for at du skal f det bedre og det er bra!

 

2.

Gjr noe positivt og belnn deg selv for det!

Det er en balansegang mellom tillate seg selv samle krefter, og grave seg selv ned i vonde tanker og flelser. Er du i tvil om hvor du er s prv alltid gjre noe du fler er positivtnoe enkelt som du fler du mestrer. 

 

3.

Ha gode rutiner rundt svn. 

 

4.

Unn deg selv pauser i lpet av dagen.

Hva en pause skal innebre er helt opp til deg. En gtur, en liten powernap, en lesestund.  Hva trenger du for koble helt ut?

 

5.

Fysisk aktivitet.

Jeg har ikke lyst til bruke ordet trening, men det er bevist gang p gang at fysisk aktivitet har positiv effekt bde p de som er utmattet og de som har ulike former for deprisjoner. 

En utbrent person skal s klart i trene p samme mte som en hvilken som helst annen. Utmattelse er absolutt like mye en fysisk tilstand som en psykisk. Gturer, beveglighetstrening, yoga, trening med egen kroppsvekt er et godt sted og starte. Ta hensyn til kroppen din og vr i starten klar over at der folk flest fint kan trene hardt hver dag, trenger kanskje din et par dager p hente seg inn. Dette skal du ikke se p som negativt. Bde du og din kropp vil gradvis bli sterkere og restituere fortere.

 

Bakgrunnen for dette innlegget kan du lese HER

 

 

 

 

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits