FITrunning Challenge ; 10 ukers lpeutfordring for nybegynnere

  • 02.04.2016, 22:53



 

I gr reise Daniel og jeg til Gaustablikk for rets siste skitur. Det er alltid litt trist, men samtidig s betyr det at n begynner lps- sesongen! Me like!

lpe er vel den mest tilgjengelige treningen som finnes!

Nr som helst, hvor som helst, du trenger bare et par sko.

 

Men det komme igang med lping kan vre en tung kneik for mange. Det forstr jeg godt, og det har jeg tenkt til gjre noe med.

10 ukers challenge - nytt lpeprogram hver uke, tilpasset bde nybegynnere og trente. Men denne er frst og fremst for deg som har lyst til lre like lping! For, for de fleste av oss er det faktisk noe som krever litt tid, masse motivasjon og ikke minst riktig tilnrming.

Belnningen kommer heldigvis fort i form av endorfiner, bedre kondisjon, en sprekere kropp og ikke minst gleden av p fullfre noe en har bestemt seg for!

 

Blir du med?

 

 

 

Uke 1 ser slik ut:

 

Nybegynner

Oppvarming: G i godt tempo i 10 minutter

Hoveddel: Jogg i 1 minutt, g i godt tempo i 2 minutter * 10 - totalt 30 minutter

Nedtrapping: G rolig i noen minutter og ty ut. Tyeprogram finner HER

 

Trent

Oppvarming: Jogg rolig i 10 minutter

Hoveddel: Jogg i godt tempo i 2 minutter, g fort/jogg rolig i 1 minutt * 10 - totalt 30 minutter

Nedtrapping: G rolig i noen minutter og ty ut. Tyeprogram finner HER

 

Hvor ofte?

For dere som er med p FIT p 30 dager er dette en fin mulighet til f inn de ukentlige kondisjonsktene.

Jeg vil si at man m trene kondisjon 2 ganger i uka for merke progresjon, men blir det bare 1 s slr du uansett dem i sofaen!

 

 

Husk lagre dine favorittinnlegg direkte p mobilen med gratisappen Bloglovin HER

 

Stort Smil

 

Desiree

 

 

 

26 Kommentarer

Vibeke

03.04.2016 kl. 07:50
Jeg ELSKER bloggen din! Akkurat i dag tenkte jeg begynne lpe og jaggu kom dette innlegget! Skal flge 30 dager n p mandag og er s spent p om jeg fr mer energi og kommer i form(jeg sliter litt med lave niver av ditt og datt s har null energi). Tusen takk for en fantastisk blogg!:)

Desiree

03.04.2016 kl. 08:02
Vibeke: takk :)

Kine

03.04.2016 kl. 08:36
Yes endelig :-) hater lpe men s lyst til lre meg. Jeg er med :-)

Marita

03.04.2016 kl. 08:44
Som alltid inspirerende innlegg 😊Jeg begynte g/jogge i gr, og skal g/jogge 5km i Sentrumslpet om ca tre uker...satser p bratt formstigningskurve 😂

Perfekt med en plan flge! Da vet jeg litt bedre hvordan jeg skal legge opp neste kt.

Tenkte egentlig legge inn en intervall kt p elipsemaskin ogs, har det noe for seg?

Desiree

03.04.2016 kl. 08:56
Marita: S gy :) Elpice er en flott mte trene kondisjon p!

Bente

03.04.2016 kl. 08:55
Hvordan melder man seg p denne lpetreningen?

Desiree

03.04.2016 kl. 08:55
Bente:
Ike noe sted :) Nytt program legges ut p bloggen hver sndag fremover :)

Hilde

03.04.2016 kl. 09:02
Hater trene, men fler det er noe jeg br gjre. Trenger motivasjon og drive for komme igang.

Susanne

03.04.2016 kl. 09:25
Jeg er med 😊 btw: liker bloggen din veldig godt! Inspirerende og lettlest. Det er vel i grunn den eneste bloggen jeg leser regelmessig 😊 keep up the good work! 👍

Marianne Frhaug Berven

03.04.2016 kl. 10:02
Dette blir bra! Jeg blir med! S MANGE SUPRE INNLEGG OM OPPLEGG,lett flge,enklet og effektivt! Heia deg😃

Rose

03.04.2016 kl. 10:49
Hei! Digger bloggen din, minner alltid masse nyttig her!

Programmet for uke 1, det er et intervallprogram, eller? Bare for vre sikker :)

Desiree

03.04.2016 kl. 12:07
Rose: Tjo :) P en mte :) Takk :)

Marlene

03.04.2016 kl. 21:04
Hei, hvordan fr man lettest til holde tidene for jogging og ging ved lping utendrs? Litt tungvint kikke p klokken hele tiden:)

Desiree

03.04.2016 kl. 21:08
Marlene: app p mobil :)

Marlene

03.04.2016 kl. 21:13
Har du en anbefale?

Desiree

03.04.2016 kl. 21:26
Marlene: endomondo :)

wenche

05.04.2016 kl. 08:45
e me 😉

Gril

05.04.2016 kl. 20:52
Frste lpekt utfrt. :) Har ikke lpt noe fr, men dette kan jeg like. Helt fantastisk lpe ved havet og se sola gjre fjellene rde. Tusen takk for et kjempegodt program, Desiree:)

Desiree

05.04.2016 kl. 21:33
Gril: S moro hre :)

Hege

06.04.2016 kl. 20:14
Prvde frste kt p sndag og klarte for frste gang, i alle fall p lenge, jogge over 5 km👍😉. Det var s mye lettere lpe raskt 2 min og sent 1 min om gangen i stedet for lpe i samme tempo hele tiden. Gleder meg til fortsettelsen, skal ha meg en runde til fr sndag. Tusen takk og tommel opp☺️

Linda

06.04.2016 kl. 23:57
Klarer kun 7 runder n onsdag, men kommer forhpentligvis opp i 10 fr mandag og kning i programmet...?

Helt nybegynner, puh!

Desiree

07.04.2016 kl. 06:37
Linda: s flink du er !:)

Anne😊

07.04.2016 kl. 19:08
Hei. Lper forelpig inne p mlle - hvilken fart syns du en nybegynner/litt trent burde holde? Jeg har mellom 9 og 10, p lpsdelen. Det har funket greit denne uka😉Flger med p tips og rd! Kjempefin blogg😀Tusen takk❤

Desiree

07.04.2016 kl. 19:49
Anne: det er veldig bra!

stine

29.07.2016 kl. 10:49
Jeg fr vondt i leggene, vrista og ankelen, fler behov for strekke ut da, men vet ikke om det hjelper noe. Kan virke som det blir snn vondt hvis jeg ikke er varm nok? Kan f snn vondt hvis jeg begynner g fort med en gang. M g litt sakte frst.

Hvorfor blir det snn og har du tips til oppvarming? 10min gange er visst ikke alltid nok.

Desiree

29.07.2016 kl. 11:00
stine: G fort de frste 10 minutteren. Ta s 15 thev hvor du ruller opp p t og tilbake p helen. Ta 10 sm hopp s nye thev/rulle - 3 ganger totalt. Det fr igang leggene litt mer :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits