Slik tester du formen p 12 minutter

  • 05.04.2016, 07:59

 


 

Frst m jeg f lov til si at det er utrolig gy at s mange vil vre med p lpeutfordringen! N er den frst og fremst for nybegynnere, men jeg har bestemt meg for fortsette lage et alternativ for nybegynnere og et for de som har trent litt fr. Det postes en ny lpekt hver uke og du finner uke 1 HER. Personlig synes jeg det er utrolig gy, og ikke minst motiverende, med tester. Ok, s er det kanskje ikke s gy frste gang, men nr man s skal reteste seg etter noen uker kommer jo den hyggelige tilbakemeldingen! 

Vi trener jo for komme i bedre form, ikke fordi vi alt er i god form. Eller?

Testing kan gjres veldig, veldig enkelt. Finn en liten p lype p la oss si 1 km og kom deg fra A til B s fort som mulig. Ta tiden, ogs gjentar du dette om 3-4 uker. Mer skal ikke til for kunne mle fremgangen din.

Har du lyst til bruke en test som ikke bare mler fremgang, men ogs sier noe om din fysiske form vil jeg anbefale coopertesten.

Coopertesten gr enkelt og greit ut p at du ser hvor langt du klarer lpe p 12 minutter. Jeg bruker appen Endomondo for mle distanse.

Deretter leser du av denne tabellen.

Tabellen er hentet fra Googel.

 

S hvis du er kvinne p 37 r og lper 2000 meter p 12 minutter er du god form. Ta testen igjen om en mned og se om du beveger deg i riktig retning.

Coppertesten er designet for lp p bane. Du trenger ikke det, men for at testen skal bli mest mulig reel burde du finne en lype som ikke er kupert.

 

 

Smil

 

Desiree

4 Kommentarer

Jennie

06.04.2016 kl. 12:36
Kan man gjre coopertesten p tredemlle..?

Desiree

06.04.2016 kl. 13:00
Jennie: nei :) distansen blir ikke sammenlignbar :)

08.06.2016 kl. 17:18
Burde man varme opp frst?

Eller begyne med g ogs jogge, lpe i testen? Aldri tatt denne fr, og er i veldig drlig form.

Desiree

08.06.2016 kl. 17:35
Anonym: det er greit varme opp litt frst :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits