Slik mestrer du velser med egen kroppsvekt.

  • 14.04.2016, 22:00

Dette er litt p siden av det jeg vanligvis skriver om, men jeg gjr det allikevel etter nske fra en bloggleser.

Hun vil nemlig veldig gjerne bli flinkere i kroppsvektvelser som push-ups og kroppshev.

Det hres kanskje ut som tffe Crossfit velser, men p riktig niv og med riktig hjelpemidler er dette velser alle kan gjre, og hun etterhvert meste i sin helhet.

 

Jeg tar den enkleste frst; Push-ups.

Jeg instruerer i en del styrketimer som MRL, StramOpp, Shape og hva alt sammen kalles i dag. Dette er hatvelsen for mange kvinne.

  • Frst s er det viktig at du ikke sette hendene dine langt forran kroppen. Start med sette hendene rett under skuldrene dine slik at du fr en rett linje fra skulder til hndledd.
  • Jo smalere du str med hender og ftter jo tyngre blir det, s fra utgangsposisjon gjr deg litt bredere, slik du ser jeg gjr p videoen.
  • Her ifra kan du s klart jobbe p knrne, men hvis det er strake push-ups du vil bli bedre p s burde du jobbe med strak kropp.
  • Klarer du ikke mer enn et par pus - ups med dybde justerer du vinkel i albuen. P videoen vil du ser alt jeg varierer. Har du som ml klarte 10, s tar du 10, men ikke kom like langt ned hvis det blir for tungt. Etterhvert som du blir sterker il du komme lengre og lengre ned mot gulvet.

 

Jeg har en variant til. I denne videoen ser du hvordan jeg kjrer deler av velsen p knrne og resten p trne. Hvis du ikke er klar for prve strake push-ups enn er dette en fin variant.


 

I forhold til kroppshev er det aller letteste starte med jobbe med kroppen horisontalt i stede for vertikalt.


Men som med push-ups - du blir god p det du ver p.

S vil du bli god p chins eller pull ups er det dette du burde gjre.

Jeg er ikke god p disse velsene selv, men  teorien kan jeg.

  • Frste feil mange gjr er at de henter all kraft i armene.

I videoen ser du meg jobbe negative chins. Det er en flott mte bli sterkere p, nr du ikke klarer dra deg selv opp. I slutten av videoen ser du hvordan jeg drar skulderbladene ned og starter dravelsen i ryggen - ikke i armene.

 

En annen mte bli sterkere p er bruke strikk:

Start med en tykk en, og velg tynnere strikker etterhvert som teknikken sitter.

Jeg hper dette var nyttig for noen der ute.

Jeg setter utrolig stor pris p f nsker fra dere lesere. 

Er det noe du nsker at jeg skal skrive om?

 

- Desiree

12 Kommentarer

Silje

14.04.2016 kl. 23:55
Elsker bloggen din! S utrolige mye gode tips :) Vet ikke om det er innenfor ditt felt, men sikkert fler enn meg som sliter med litt drlig rygg og drlig kjernemusklatur som konsekvens av dette. Har du noen gode velser for snne som meg med virkelig svak rygg? :)

Desiree

15.04.2016 kl. 06:58
Silje: det er vel midt i mitt felt :) du finner masse hvis du kikker under treninger :)

15.04.2016 kl. 01:18
ser p snapsene dine at du har hunden din lS... Serist det er bndtvang, overhold den..............

Desiree

15.04.2016 kl. 07:04
Anonym: hun har ikke gtt ls med meg siden 1. april da bndtvangen startet :)

Anne brit Rste

15.04.2016 kl. 10:09
nsker mld meg p kurs i mai. Er dette nok p mld? Prvde sende en fr ogs men usikker p om du fikk denne.

Mvh ABR

Desiree

15.04.2016 kl. 10:42
Anne brit Rste: du m sende Mail :) femkgned@gmail.com

Gril

15.04.2016 kl. 11:23
P fullkroppsprogrammet i fit p 30 dager er en av velsene push-up. Den klarer jeg ikke utfre selv p knrne fullt ut. Jeg nsker bygge opp styrken slik at jeg klarer push-up strak. Kan jeg kutte tabatavelsen og heller ta

strake push-ups med kning i antall hver gang?

Gina

16.04.2016 kl. 04:32
Ahh n ble jeg forvirra - jeg har sendt mail til femkgned@outlook.no ??!! Om varsel i mai . Skulle dette sendes til Gmail ??

Desiree

16.04.2016 kl. 07:09
Gina: Nei :) til femkgned :)

Kristine

16.04.2016 kl. 10:25
S flott innlegg. Dette skal prves ut :)

Kunne du skrevet noe om magetrening etter fdsel? :) Har ftt diastase etter tvillinggraviditeten, og er redd for trene feil.

Kristine

Camilla

16.04.2016 kl. 19:25
Hei!

Jeg bare lurer p om det koster noe, og hvordan det fungerer om man vil melde seg p neste kurs? :)

Desiree

16.04.2016 kl. 19:51
Camilla: koster 200 kr :) du m sende Mail til femkgned@outlook.com

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits