Ukas lesersprsml; Du trener hver dag. Hvorfor ser man ikke at du kommer i bedre form?!

  • 16.04.2016, 07:44



 

Sprsmlet dukker opp ganske ofte og vanligvis tar jeg det direkte med den som spr, men det er egentlig et ganske spennende tema! Alts, ikke meg og min trening, men effekten av trening. Spesielt fordi jeg ser at mange utsetter gjre endringer i sin livsstil fordi de ikke fr trent eller  gir opp fordi de fler at de ikke klarer flge et treningsprogram slavisk. Det er ogs nok av dem som tror at trening ikke har noe for seg med mindre man kan bruke minst en time p det hver gang, og helst fire ganger i uka, og man m p et trenings studio, ellers er det ikke noen vist. Og fr man ikke trent s er det heller ikke ndvendig legge om kostholdet!

Alt dette er pstander jeg svarer p vr dag! Flere ganger om dagen. Men er det sant?

Tilbake til meg og min form!

For det frste kjre snapflger s trener jeg ikke vr dag. I min hverdag er det vanskelig flge et fast treningsopplegg. Jeg trener fast to ganger i uka. Resten blir ganske sporadisk, men jeg vil si at jeg i snitt trener mellom 2-4 ganger i uka. 

Siden det varierer hvor ofte jeg fr trent trener jeg stort sett en kombinasjon av kondisjon og styrke, men jeg har som ml trener ren styrke for overkropp 2 ganger i uka. Dette er viktig for meg. Jeg har ingen kter som er lengre enn 45 minutter. Trener jeg hjemme, noe jeg ofte gjr, blir de typisk 30 minutter lange. Men det er 30 minutter hard jobbing. Jeg har en aktiv livsstil utover de timene jeg trener og fritid brukes ofte til tur med Frya og andre uteaktiviteter. Mitt daglige kosthold er noks sunt. Det bestr stort sett av magre proteiner, mye grnnsaker, meieriprodukter, egg, ntter, frukt og grovt korn. Jeg spiser godis hver helg, men kassadamen p Kiwi kan bekrefte at det av og til sniker med seg litt smgodt i ukedagene ogs.

S hvorfor ser man ikke at jeg kommer i bedre form?

Tja, hvordan str det egentlig til med formen min nr jeg lever p denne mten?

  • Normal vekt.
  • Normal fettprosent.
  • Deffinerte muskler i rygg og ben.
  • En kropp som fungerer som den skal.
  • God helse.
  • Overskudd.
  • Jeg har god nok kondisjon til lpe en halvmaraton p en OK tid
  • Jeg orker kjre to saltimer p rappen
  • Jeg fler meg sterk
  • Jeg trives med kroppen min
  • Jeg har et liv hvor jeg kan spise den maten jeg har lyst til gi kroppen min og trene som jeg selv nsker, uten at dette er noe jeg trenger bruke negativ energi p

 

For meg er det den beste formen jeg kan vre i. Jeg har ikke et nske om noe mer. Den dagen jeg slr hode mitt hardt og drmmer om sixpack, "Fitnesskroppen", makslft, strre muskelmasse og maraton p under 4 timer kan jeg s klart ikke leve p denne mten og forvente resultater. Men det er kanskje de frreste av oss som har de ambisjonene? Eller tar jeg helt feil?



 

Den beste treningen er den det blir noe av, basta! 

Skap gode forutsetninger for deg selv. Har du en travel hverdag med mange baller som skal sjongleseres, famile, barn, fritidsaktiviteter, osv, osv er det kanskje ikke en god forutsetnig klemme inn 4 turer p treningssenteret siste? HVa kan du gjre for skape gode forutsettninger til dine nye treningsvaner?

- Trene smartere og mer effektivt.

- F hjelp til sette opp treningsprogrammer som passer din hverdag og dine ml.

- Kan du trene hjemme eller ute for ha mer fleksibilitet rundt treningen din?

- Eller kanskje det er bedre avtale med familien at du har dine faste treningstider akkurat som andre har sine faste aktiviteter.

 

Begynn p ditt niv. Alle har vrt nybegynner en gang. Man begynner jo ikke trene fordi man er i god form, man beynner fordi man har et nske om bli det. Begynner du p ditt niv gir du deg selv best mulig utgangspunkt. Du bygger opp kroppen din i riktig tempo, lrer riktig teknikk og legger et godt grunnlag for fremtidig utvikling.

 

Se muligheter. Alle monner drar i forhold til fysisk form. Ingen tinger er bortkastet.

Kan du trene mens junior er p fotballen? Er det andre foreldre som kanskje vil vre med g en rask tur?

Kanskje du rekker bort p gymmet eller kan jogge deg en tur?

 

Og nr treningsmotivasjon til mange er vekt tap burde ikke mangel p trening vre grunn til utsette det eller gi opp. Kostholdet er 70% av resultatene, ofte mer. Som jeg sier til mine onlinekunder

- Har du kostholdet p plass er all trening en bonus! En bonus som vil gjre det lettere holde vekten etter at du har gtt ned, som gir motivasjon og overskudd til flge planen og som bidrar til at din kropp fungerer bde p innsiden og utsiden. Det skal bidra positivt til din hverdag, ikke vre en negativ belastning som tilslutt gjr at du gir opp! 

 

Hva er god form for deg?

 

Smil

Desiree

15 Kommentarer

Vibeke

16.04.2016 kl. 08:17
Tusen takk for enda et inspirerende innlegg! Liker s godt at du svarer p det man lurer p - hvor mye kalorier er 500 (hjalp meg i psken ☺️), er det vits g 10000 skritt osv. Du er flink! 😃 Har gtt ned over 10 kg siden jul og det jeg er mest glad for er den ekstra energien jeg har til leke med barna mine. Fr ikke tid til g p treningssenter s ofte, men forsker ta en tur ut med barna i lekestativene etter jobb hver dag. S blir det dagens 'trening'.

Bloggen din er til stor inspirasjon, jeg bruker masse oppskrifter herfra, og du har gitt meg et kick til bli mer hverdagsaktiv! Tusen, tusen takk! 😃 Ha en fin helg!

Desiree

16.04.2016 kl. 08:26
Vibeke:
Takk for at du deler :)

Lene

16.04.2016 kl. 08:32
Et viktig perspektiv. Ikke alle som nsker bli med i bikinifitnesskonkuranser. Viktigst er ha en funksjonell kropp som er i god form og ha en god helse. Jeg har akkurat startet trene, samtidig er jeg alene med et barn p 4 r og har ingen familie i nrheten. Er derfor avhengig av korte og intensive kter istedet for trene 1,5 time. Noen uker blir d bare 1 gang og andre uker 4 ganger, alt avhengig av hvor hektisk d er p jobb og privaten. Jeg har dom ml trene minst 2 ganger i uka p treningsstudio. Hvis d ikke er mulig er d flott med alternativer/ hjemmetrening selv om d krever mere av meg.. er s kjedelig ;-)

16.04.2016 kl. 08:40
👍🏻

Linda

16.04.2016 kl. 08:56
Heia, kjempe fint innlegg og er helt enig med deg ;) jeg for min del elsker og trene ute og hjemme og jeg tar ofte med meg barna mine spesielt nr jeg trener styrke ;) Moro for barna og ikke minst s sparer jeg penger og det er tipp topp ;)

Henriette Celin

16.04.2016 kl. 08:57
S flott svart! Digger at du spiser sunt men godteri, osv. i helgene, og spiser snn du vil. Det gjr jeg ogs, og trener 2-3 ganger i uken. Har dog begynt spise litt sunnere i helgene ogs, men det er ikke pga. treningen. Det er fordi jeg prver se om det har noe innvirkning p huden min (:

Elisabeth

16.04.2016 kl. 09:39
Er det mulig - fr du virkelig snne sprsml? Du ser jo ut som du er i knallform og det kommer ogs tydelig fram gjennom den livsstilen du viser p blog og snap. Jeg hadde ikke klart ha nok disiplin p trening og kosthold til legge ned alt arbeidet som skal til for vedlikeholde en s fit kropp (og samtidig din avslappede innstilling til det hele)

Denne typen sprsml vitner for meg om en stadig kende trend der det nesten er forventer at alle som er opptatt av sunnhet skal bikke over til trene seg opp til ha fitnesskropper.

Jeg leser bloggen din fordi du er en av f som bde fremmer sunne verdier - og lever som du lrer.

Desiree

16.04.2016 kl. 09:49
Elisabeth: takk <3

Turid

16.04.2016 kl. 10:49
Heia Desiree 👏🏼👏🏼👏🏼

Jeg leser bloggen din, men har aldri kommentert, men n mtte jeg bare le ! Nr du skriver 'den dagen jeg slr meg i hodet og vil ha sixpack etc', da vet jeg du har hodet p rett plass 😃 Herlig !

Er helt fascinert (ikke positivt) over hva folk skriver og spr om ! Nr jeg ser videoene dine, ser jeg en fantastisk flott, fresh sunn jente som har s mange gode tips. Jeg heier p deg 👍🏼

Asalia

16.04.2016 kl. 11:45
Fint innlegg og flotte svar :)) st p

INKA

16.04.2016 kl. 12:17
M bare si at jeg sjeldent eller aldri leser blogger, men din den flger jeg tett. Flott og inspirerende er den😊 Selv er jeg relativt aktiv med tur og trening med hund, speider og kondisjonstrening noen ganger i uka. Meeen jeg har havnet i en litt drlig vane at jeg bare trener kondisjon (jogger med hunden hver 2.dag) men ikke styrke. Litt rart siden jeg er utrolig glad i det, men tiden strekker liksom ikke til nr en er alene med to barn, hund og en del fritidsaktiviteter. Da blir trening sltt sammen med lufting av hund..... Jeg fr mye inspirasjon fra bloggen din, men allikevel trenger jeg mer kick til komme igang med styrke igjen.... Noen tips?? Traff forresten deg og mannen p Krossobanen her en dag. Rart det der at man fler man kjenner noen og har lyst til si hei, men s kjenner man de jo egentlig ikke😉

Veronica

16.04.2016 kl. 12:30
Basta! Elsker flge med p dine treningstips og oppskrifter. Fortsett ditt gode arbeid 😊

Siv Hege

16.04.2016 kl. 16:08
Eg synes det ser ut som du er I veldig god form 😀 Hadde du trent tunge styrkekter hver eneste dag og fortsatt sett ut som du gjr, hadde nok eg ogs lurt 😄 Kjekt at du viser varierte heime kter. Stor ispirasjon for meg som ikkje har medlemskap p eit treningssenter, men stortrives med trene heime 👍

Ida

18.04.2016 kl. 20:40
Dette er en slik type blogg som burde komme mer frem i lyset. Ikke at jeg er veldig oppdatert p bloggverden, men kom tilfeldigvis over bloggen din. P de 30 minuttene jeg har lest har jeg virkelig ftt noe nyttig ut av surfe p nettet. Altfor mange bloggere som fr altfor mye oppmerksomhet av vre drlige og usunne forbilder.

Det jeg prver si er vel egentlig bare at jeg digger bloggen din, og at du m st p videre. Er selv glad i trening, men opplever ofte slite litt med motivasjonen. Her gir du meg mye inspirasjon og motivasjon. TAKK for at det fins bloggere som deg ogs der ute, og ikke bare de forferdelige rosabloggerne.

Heiaheiaheia deg!!!!!

Desiree

18.04.2016 kl. 21:03
Ida: ??

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits