Tren magen flat program. Skal vi gjre dette sammen?

  • 04.05.2016, 08:37



 

Facebook lanserte for en stund tilbake Livestream. For deg som ikke er s godt inn i sosiale medier s er det rett og slett direkte sendte videoer, hvor du kan se og kommentere en video mens det faktisk pgr - direkte! Kult?

Jeg synes jo det er litt skummelt, men n tenkte jeg hoppe i det!

Vil du vre med trene?  Live med meg i din egen stue? I bunn og grunn blir det som en saltime, bortsett fra at jeg ikke kan se deg ;) P den mten fr du ikke bare guide igjennom en hel kt, du fr ogs muligheter til stille sprsml om velsene i kommentarfeltet rett etterp, som jeg svarer p der og da.

Jeg tenkte begynne litt pent. Nemlig med en core kt p 15 - 20 minutter. Er interessen stor nok kan jeg legge inn en fast Livestream i uka. S, om du vil vre med trene med meg nsker jeg at du gr inn p FB siden min og legger igjen en kommentar under dette innlegget!  Jeg nsker at du skal kommentere passende dag og klokkeslett :) 

FB siden min finner du her

Hper du vil vre med!

Legger med et eksempel p tema og velser for frste kten som blir en test. Husk kommentere! :)

Spent smil

Desiree

 

  f en mage flatere handler om flere ting. Overfldig fett er en ting, men din kroppsholdning har ogs utrolig mye si for hvordan din kropp fremstr - visuelet.


Bilde er hentet HER

Svai rygg og stramme hofter tilter bekkenet og skyver magen utover. Hvordan fr man en slik holdning? Ved sitte mye stille og ikke trene core. Noen som kjenner seg igjen? Hvordan lser man problemet?

Jo, man velger ut velser som styrker coremusklene og jobber med bevegeligheten i bde hofte, skulder og bryst! S i dag skal du f et lite knipe effektive velser som gjr nettopp dette!

 

 

Utfr hver velse 10 ganger 2-4 runder.

Gevinsten er ikke bare flatere mage. P sikt vil en god holdning og sterk core forebygge problemer i bde rygg, skuldre, nakke, knr, hofter og ankler.

 

Sittende dipp




Slik gjr du:

Sitt p begge sitteknutene.

Skli s langt ut til siden du kan uten lette p rumpa.

Jobb annenhver side

 

Pass p:

At du jobber rett ut til siden og ikke faller fremover

 

Doble bendrag




Slik gjr du:

Start i en hy planke.

Trekk knrne inn til 90 grader.

Skli rolig ut til plankeposisjon igjen

 

Pass p:

Stram magen godt.

Jobb rolig og kontrollert

 

Skr planke med dips




Slik gjr du:

Sett det nederste kneet i baken.

Strekk ut motsatt.

Lft hofta opp mot taket.

Dipp ned igjenta.

 

Pass p:

sette hnden litt p utsiden av skulderen

 

Dynamisk, omvendt planke




Slik gjr du:

Sitt med fttene p sklimattene og fingrene pekende bakover.

Strekk ut bena og skyv hoftene opp til di str i en omvendt planke.

Sett deg ned igjen

 

Pass p :

Dette er en tung velse. Alternativt kan du holde bena i ro og bare skyve hoftene opp mot taket, men beholde knekk i knrne.

 

 

 

 

 

17 Kommentarer

lisarorvik

04.05.2016 kl. 08:58
Takk for super tips, kjempe inspirerende innlegg :)

Turid

04.05.2016 kl. 13:26
Livestream fellestrening p morgenen hadde vrt supert 👍🏼

Desiree

04.05.2016 kl. 13:48
Turid: hvor tidlig;)?

Helene

04.05.2016 kl. 15:13
Trening p morran (fra 8 og utover?), eller kveld fra snn 6 og utover :-) Syns det er tft av deg vurdere livesending, ikke heng deg for mye opp i antall seere, de som flger med er nok uansett veldig glad for at du gjr det uansett!

Desiree

04.05.2016 kl. 16:35
Helene: :)

Jeanette

04.05.2016 kl. 18:01
Det hadde vrt fint med trening kl 18/19 p kvelden. Da har man ftt muligheten til spise middag etter jobb frst. Da gr energinivet litt opp igjen 😊

Therese

04.05.2016 kl. 19:59
Kveldstid etter fem, eller p morgen mellom 7 og 9 😃 Hper du fr til en slik fast time!

Janne Rognli

04.05.2016 kl. 21:11
Kveldstid, etter barn er lagt. Ca kl 20.

Hilde Dalland

04.05.2016 kl. 22:38
Er klar fr kl 07.00 eller p kveld 👍😄

Sivanja j haugen

04.05.2016 kl. 23:49
Fra Kl 09 og utover:-)

Catrin

05.05.2016 kl. 00:49
Tommel opp for det her!!

For meg er det mest aktuelt i barne-Tv tida eller nr en har ftt ongene ut av huset om morgen :) Alts 8-9.

Jenta fra landet

05.05.2016 kl. 01:07
Jaaa til live- trening 😊

Camilla

05.05.2016 kl. 08:39
Ja til livesending! 👍 Stemmer for fr kl 7 eller etter 19.30😊

Tina

05.05.2016 kl. 08:51
Kan disse velsene gjres trygt av nybakte mdre? :)

Desiree

05.05.2016 kl. 08:58
Tina: Ja :)

Rita

05.05.2016 kl. 13:58
Vanskelig for meg si noe tidspunkt, men jeg har lyst til vre med. :)

Iselin

25.05.2016 kl. 19:05
Hadde vrt supert med Trening kl 22!

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits