Proteinrike 4-kornsbriks; uten heving og elting

  • 05.05.2016, 16:14



 

Proteinrundstykkene mine er helt klart en av deres strste favoritter. Disse finner du ogs i brdform og som pizzabunn. Enklere og mer nringsrikt fr du bare ikke brd! P butikken i gr snublet jeg over en ny variant av havregryn, nemlig havregryn med rug og quinoa. S da fikk denne oppskriften prvd seg som briks eller langpannebrd ogs. Det er jo veldig praktisk om man vil fylle opp fryseren eller lage for flere dager i slengen!



 

 

Til 8 store etter 16 sm trenger du:

500 gram cottage cheese (brdet har ikke klumper og smaker ikke cottage cheese, men du kan bruke kesam)

3 egg

1 ts salt

1 ts bakepulver

500 gram vanlige havregryn eller denne nye miksen fra AXA (du kan ogs bruke glutenfrie)

 

Slik gjr du:

Mos cottage cheese, egg, salt og bakepulver til en glatt masse med stavmikser eller blender.

Rr inn gryn.

Trykk deigen ut p et bakepapir. Den hever ikke, s den skal vre ca 1,5 cm hy.

Del brdet opp i 8 eller 16 ruter. Jeg strdde litt chiafr over mine. Gjr gjerne det samme med litt solsikke eller gresskarfr.

Stekes midt i ovnen p 180 grader - varmluft. i 20 minutter. 





Hvis du flger noen av mine matplaner s tilsvarer 1 proteinrudstykke de sm briksene. 

 

Vil du lagre dine favorittoppskrifter direkte p din mobil kan du bruke gratisappen Bloglovin HER

 

Stort Smil

Desiree

 

 

Notater:

#oppskrift #proteinbrd #proteinrundstykker #proteinpizza #glutenfri #supersunn #familiemat

 

11 Kommentarer

Suzanne

06.05.2016 kl. 07:23
Kan man bruke kefir/kultur melk isteden for kesam/cottage cheese?

Kunne tenke meg flere oppskrifter der med kefir, du har sagt at du liker s godt bruke det selv..

Br rundstykene/brdet oppbevares i kjleskapet siden det er melkeprodukter i?😊

Desiree

06.05.2016 kl. 08:45
Suzanne: Her m du bruke cc eller kefir, siden det ikke er mel i :)
Kjlskapet er lurst :)

Suzanne

06.05.2016 kl. 15:28
Mener du cc eller kesam, og ikke kefir?😜 (du skriver i oppskriften at man kan bruke kesam isteden for cc)

Kan du fortelle noe om hvorfor det ikke fungerer med kefir nr det ikke er mel i? Vil gjerne lre mer om bruk av kefir, kesam og cc i bakst😊

Desiree

06.05.2016 kl. 16:22
Suzanne: du kan bruke cottage cheese og kesam. Er for mye vske i kefir. Her er det ikke mel som kan trekke til seg vsken ;)

Maria

07.05.2016 kl. 10:06
Du er fantastisk flink! Flger deg hver dag p bloggen, n har jeg endelig ftt testet bde browniesen din ,og protein kornbriksen er i ovnen n :-)

Inger Rakfjord

10.05.2016 kl. 12:35
Jeg er mett...etter ha spist en liten briks. Brukte havregryn med rug og quinoa, delte i 16 biter, pyntet med solsikkekjerner. Utrolig god smak. Virkelig en favoritt 😄

Monica

08.08.2016 kl. 12:05
Har lagd disse i dag , de ble knallgode 😊

Renate

17.11.2016 kl. 13:42
Hei

Jeg fr aldri bort klumpene i cc..s her er mine fulle av cc klumper. Noen tips?

Samtidig syns jeg alt ble s trt da jeg blandet..s da jeg tok det utover mtte jeg trykke det godt sammen s det i det hele tatt skulle sitte sammen. Har jeg gjort noe galt?

Desiree

17.11.2016 kl. 13:52
Renate: du m bruke stavmikser :)

Renate

18.11.2016 kl. 12:03
Ja, jeg bruker det. Men fr ikke bort klumpene.

Desiree

18.11.2016 kl. 14:50
Renate: Da m du mose mer :) CC for seg selv frst :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits