Ukas lesersprsml; Hvordan fr jeg mindre rumpe og lr?

  • 10.05.2016, 13:01

Med en gang jeg la ut Prosjekt flat mage i gr dukket det opp flere som nsket at jeg gjorde det sammen med rumpe og lr. Det kommer jeg ikke til gjre, men jeg kan absolutt dele tips, velser og kosthold for dere her p bloggen - om det er et nske.

Nr vi snakker om gjre endringer i kroppsammensetning er det veldig f snarveier. Din kropp ser ut som den gjr p grunn av ditt kosthold, dine treningsvaner og dine gener. Kost og trening kan du pvirke, gener er litt verre. Nr jeg legger p meg, s legger jeg p meg p rumpa, og ironisk nok - gr jeg ned s gr jeg frst ned der jeg ikke har noe - puppene! Gener.... Vi har dem alle sammen.

Dette er et stort tema, s jeg tenker at jeg pner for lage en bloggserie hvor dere fr treningsprogram for studio, treningsprogram for hjemme/ute, kosthold og de beste tipsene i vrt sitt innlegg.

Vil du ha dette s legg igjen et JA i kommentarfeltet p Facebook siden min HER 

Enn s lenge s deler jeg et treningsprogram med engen kroppsvekt, for rumpe og lr.

 

 12* 3 repetisjoner av hver velse.

velser p ett og ett ben utfres da 12*6 ganger fr du gr videre til neste.

 

Fokus p riktig utfrelse, og kontroll i bevegelsene.

 

velse nummer 1.

Splittkneby.

 



 

Denne bruker jeg mye p bloggen, rett og slett fordi det er teknisk lettere enn vanlige kneby.

  • st med god avstand mellom bena.
  • rett rygg og brystet frem
  • stram magen
  • fokus p bye det bakerste kneet, helt ned til bakken - nesten


velse nummer 2.

Sumo-kneby.

 

St bredere enn hoftebredde med tr og knr vinklet ut.

  • hold hele fotslen i bakken
  • brystet opp og frem gjennom hele velsen

velse nummer 3.

Et bens "marklft".

 

  • finn balansen.
  • hold stambenet mest mulig strakt, litt svikt i kneet er ok.
  • du skal kjenne at de strekker p bakside av lr nr du jobber ned mot bakken.

velse 4.

Hoftehev med variasjon.

Denne varianten er litt tyngre enn den du hadde som oppvarming.

12*3 reps p hvert ben.


velse nummer 5.

Benlft med utoverrotasjon.

Denne skal svi, men n nrmer vi oss ogs slutten!

 

Pass p at du strammer magen godt og holder overkroppen i ro.

 

Tilslutt har jeg en skikkelig finisher for dere. 3 velser i ett! Utfall bakover + step up + kick back.

N er det ikke noe spare p lengre!

Den skal gjres 8*3 p hvert ben.

 

Denne burde du virkelig prve!

Husk kommentere om du vil ha en bloggserie rundt dette temaet.

 

Stort Smil

Desiree

 

 

 

Notater:

#rumpe #lr #treningsprogram #stramopp

9 Kommentarer

Marita Tyrholm

10.05.2016 kl. 13:04
S fin blogg du har! Har akkurat laget ny blogg selv, hadde blitt takknemmelig hvis du kunne tatt en titt:D Gleder meg videre til se bloggen din!

Linn Andresen

10.05.2016 kl. 14:27
Ja! :)

Maren

10.05.2016 kl. 15:13
Ja!!

Terese

10.05.2016 kl. 17:21
JA :-D

Eva-Lill

10.05.2016 kl. 19:24
Ja😊

Karoline

10.05.2016 kl. 19:24
Ja! :)

Stine

10.05.2016 kl. 21:45
JA, jeg er interessert i et innlegg om lr/rumpetrening! Etter FIT p 30 dager har jeg strammet inn en del, men nsker gjerne enda et program flge. Du er s utrolig flink og motiverende! Har akkurat de "genene" du snakker om i innlegget ;-)

Grethe Lill

10.05.2016 kl. 23:24
JA TAKK 👍🏼😃

Lena

13.05.2016 kl. 22:05
Ja takk 😉

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits