Hold vekten og den gode stimen helgen igjennom.

  • 21.05.2016, 09:33



Bilde er hentet fra Googel

 

Helgen betyr for de fleste av oss ekstra kos og ekstra hygge, og det burde det virkelig. Er det noe jeg bruker mye tid p lre kundene mine s er det at det skal vre plass til helg, ogs nr man nsker er sunnere livsstil. Under en periode hvor man nsker g ned i vekt er det kanskje plass til litt mindre helg, men det handler til syvende og sist om finne en balanse du trives med. 

Man legger ikke p seg 2 kilo over en helg. Om vekten viser s p mandagen, s det det meste av dette vsk som forsvinner i lpet av en dag eller to. Du legger ikke p deg av en helg med kos og hygge, men om du har et ml om g ned i vekt kan nkkelen til et suksessfylt vekttap ligge i nettopp helgen. Om du har vrt flink og ligget i kaloriunderskudd hele uka kan nemlig en 2-3 dagers helg gjre at du spiser opp dette underskuddet og gr i null.

Hver helg og ferie har jeg som et lite ml mte hverdagen litt sprekere enn jeg forlot den. Og da snakker jeg ikke ndvendigvis om trening. Jeg nsker mte hverdagen med litt lavere skuldre, mer energi og et stort smil. 

 

1. F nok svn.

Mange fr ikke nok svn p ukedagene, og nr vi er trtte eller mangler energi fr vi ofte lyst p stsaker og ekstra mat. Lite svn ker ogs kroppens produksjon av stresshormonet kortisol. Kortisol er et fettlagrende hormon.

 

2. Start dagen med en god frokost.

Frokosten sette standar for dagen. Og starter du med en god, sunn frokost legger du grunnlaget for et stabilt blodsukker dagen igjennom.



 

3. Beveg deg.

Ikke ndvendigvis trening, men bevegelse. I helgen har vi gjerne litt ekstra tid. Prioriter en treningskt, en tur med familien eller aktiv lek med barna. Ikke bare gjr du rom for de ekstra kaloriene, underskelser viser nr man er fysisk aktiv fr man mindre lyst p usunne saker.



 

4. Drikk nok vann.

Vann renser kroppen, hjelper p fordyelsen, er med p regulere apetitten og holder deg mett lengre. Drikk nok vann!

 

Hva skal til for at du mter mandagen litt sprekere?

4 Kommentarer

Randi

21.05.2016 kl. 09:58
Jeg m i lese slike motivasjonsinnlegg mange ganger for klare det, pluss at jeg m g igjennom hvorfor jeg gjr dette mange ganger, gjerne se p bilder av hvordan jeg nsker se ut og tenke at det er for meg selv jeg gjr dette!

Takk for at du kommer med motivasjonsdrypp stadig vekk

Wenche

21.05.2016 kl. 11:49
Det stemmer p en prikk for meg :) Tusen takk <3

Birgitte

21.05.2016 kl. 18:55
Hei! ELSKER bloggen din!!

Har bare et kjapt sprsml, prver kutte ned p kjtt, og har begynt spise en god del linser, med linser som "hoveddel" i mltidet. Samtidig prver jeg og g ned i vekt, men er det slik da at jeg ikke burde spise s mye linser, bnner etc ettersom jeg har lest at det er mye kalorier i det? eks at 100 gram grnne linser har 300 kalorier? Stemmer det?

Desiree

22.05.2016 kl. 11:19
Birgitte: det er 100gram trkede bnner :) du spiser ikke s mye :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits