5 fleip og fakta om sukker. Er det virkelig s usunt?

  • 22.05.2016, 17:47

 

Sugar
Licensed from: Stocksnapper / yayimages.com


 

Denne uken har flere av online kundene mine ftt i hjemmeoppgave finne skjult sukker.

For det nemlig s at vi spiser utrolig mye mer enn vi selv tror.

Selv mat merket som sukkerfri inneholder sukker, skjult under andre navn. Men hvor usunt er det egentlig spise sukker? Og er det forskjell p hvilken type sukker vi spiser?

 

Kunstig stning er sunnere enn sukker.

Fleip og fakta.

Sannheten er at dette kan vi faktisk ikke vite enn!

De fleste produkter uten kalorier og uten innvirkning p blodsukkeret har hvert p markede i s kort tid at det ikke er gjort nok studier p disse stoffene og hvilken effekt de vil ha p kroppen ved bruk over lang tid.

Personlig prver jeg tenke at litt av alt er greit. Jeg bruker litt sukker, mye naturlige alternativer som dadler, banan, honning og noe kunstig stning. Dog prver jeg s godt det lar seg gjre styre unna det som er 100% kjemisk fremstilt. Men vi har alle vre uvaner..

 

 

Rrsukker er sunnere enn vanlig hvitt sukker.

Fleip.

Det er ingen forskjell p disse to alternativene nr det kommer til nringsinnhold og hvordan de pvirker kropp og blodsukker.

 

 

Fruktsukker er like usunt som vanlig sukker.

Fleip og fakta.

Sukker er sukker og inneholder like mye kalorier per gram, men det du m tenke p et i frukten har sukkeret selskap av vann og kostfibere.

Hva s?

Det vil si at selv en en frukt inneholder sukker s er det svrt lite per 100 gram, og i tillegg til dette vil kostfiberene dempe effekten dette sukkeret har p ditt blodsukker. Og for all del ikke glem alle de viktige vitaminene og antioksidantene du finner i fersk fruk! Spis med den beste samvittighet!

 

 

Sukker er skadelig for kroppen.

Fakta.

Nr du spiser sukker stiger blodsukkeret og kroppen skiller ut hormonet insulin. Insulin produseres i bukspyttkjertelen, og hormonets jobb er transportere sukkeret ut av blodbanen og inn i muskelcellene.

Nr kroppen stadig m sette inn store ressurser for rydde opp i det hyet blodsukkeret blir bukspyttkjertelen overarbeidet og i det lange lp sliter store blodsukkersvingninger p organene.

 

Sukker kan gjre deg bde hyperaktiv og sliten.

Fakta.

Nr du spiser sukker opplever du som nevnt en stigning i blodsukkeret. For noen kan dette fles som et fysisk kick. Dessverre er ofte denne effekten etterfulgt tretthet. Mange opplever derfor bli veldig trtte og daffe etter inntak av mye godis og kaker.

Noen som kjenner seg igjen?

 

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits