FITRUNNING Challenge; uke 8

  • 24.05.2016, 08:10

Vi begynner nrme oss slutten! Men det er utrolig gy at s mange fremdeles er med!

 

Denne uka skal vi lpe 2-3 lpekter.

 

  • 1 lpekt hvor mlet er jogge sammenhengende i 5km. Mestrer du dette greit n er neste ml lpe denne distansen p 30min. Klarer du det kan du begynne ke distansen til 7km.

 

  • 1 lpekt skal se slik ut:

Oppvarming: Jogg rolig i 10 minutter

Hoveddel: Jogg i godt tempo i 1 minutter, g fort/jogg rolig i 1 minutt * 10 - totalt 20 minutter

S skal du kjre en avsluttende bakkeintervall.

Finn en lang bakke. Hvor bratt den er er helt opp til deg.

  • Spurt 40 skritt opp bakken for s jogge 30 skritt.
  • Gjenta dette 5 ganger.

Nedtrapping: G rolig i noen minutter og ty ut. Tyeprogram finner HER

 

 

  • Og en intervall kt skal se slik ut

 I en bratt - kort bakke. 5-10 meter.

Start med varme opp.

Dette kan du for eksemple gjre ved g opp bakken og jogge forsiktig ned 4-5 ganger.

Nr du har blitt varm lper du opp bakken og gr rolig ned 2 ganger.

S kjrer du 12 repetisjoner av hver velse under.

 

Kneby og eller boxjump




Mountain climper

 



Utfall eller hoppende utfall
 


Et bens kneby






 

Nr du har fullfrt alle lper du opp igjen to ganger.

Gjr alle velsene.

Lp to ganger til

Gjr alle velsene.

Totalt 6 bakkelp og 3 runder med styrkevelser.

Disse styrkevelsene kan ogs gjres en gang til ila uka. Gjerne etter en kt.

 

Har du ikke tid til lpe tre ganger denne uka s ville jeg prioritert de to siste ktene + styrkevelsene.

 

Husk at du kan lagre innlegget direkte p mobilen din med gratisappen Bloglovin HER

 

N m jeg lpe.

 

-Desiree

6 Kommentarer

lisarorvik

24.05.2016 kl. 08:23
S flink du er, utrolig fint treningsty :)

Linda

26.05.2016 kl. 23:39
Hei

Klarte flge deg til uke 7, men har bare klart 4km i strekk, ikke 5. Det positive er at jeg klarer jogge i ett i 30 min. Hva vil du foresl prioritere for klare og holde ut lengre? Hadde ellers nytte av lpeteknikken du viste. Var begynt f vondt i knr og legger, men merket lite til det med fokus p rett steg og vektfordeling

Silje

29.06.2016 kl. 19:08
Alts... jeg leter og jeg leter men finner ikke uke 9 og 10 (Ja jeg startet litt sent)... Hvor finner jeg de? :)

Desiree

29.06.2016 kl. 19:58
Silje: de er det samme :)

Desiree

29.06.2016 kl. 20:03
Silje: de er det samme :)

Silje

01.07.2016 kl. 14:26
Aha, takk! :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits