Min favoritt- Kettelbells! Hvorfor - hvordan og med komplett treningsprogram til deg!

  • 07.06.2016, 21:21

 

Det er f ting som gir meg den samme flelsen av vre gjennomtrent som Kettelbells! En og samme treningsform utfordrer bde kondisjon, styrke og bevegelighet. Dessuten krever det lite utstyr. Du trenger ikke engang kjpe en KB. I dette innlegget hvordan jeg har lagt min egen. Disse bruker jeg faktisk mye p PT kunder og Bootcamptreninger ute. Fungerer ypperlig!

 


 

Som jeg har skrevet tidligere er Kettelbell:

1. Full pakke.

Her har du en treningsform som gir deg absolutt alt!  Styrke, kondisjon og beveglighet. Og det eneste du trenger for trene alt dette er en kettelbell. Du trenger faktisk ikke mer. Som nybegynner vil jeg anbefale at du velger en med vekt p mellom 6 og 8 kilo. Etterhvert kan man avansere til mellom 10 og 12 kilo.

 

2. Sett sving p kaloriforbrenningen din.

Kettelbells kan ikke sammenlignes med tradisjonell styrketrening. Selv i de enkleste KB velser er det store kjeder av muskler som jobber sammen, og det er dette som gjr det til en s effektiv treningsform. Avhengig av intensitet og vekt kan man i snitt forbrenne 400 kalorier p en 20 minutters kt med KB.

 

3. Bevegelsesutslag.

Hva er det?

Jeg prver ikke bli for teknisk og faglig p denne bloggen, men mange av de typiske ondtene folk sliter med i dag (rygg, nakke, skuldre, knr) kommer av drlig beveglighet eller bevegelsesutslag.

KB bestr hovedsaklig av funksjonelle velser, som sker mot jobbe med kroppens fulle bevegelsesmnster. Dette er med p ke bevegligheten og forhindre disse typiske ondtene.

 

Hver velse skal utfres i 60 sekunder, 15 sekunders pause fr du gr rett videre til neste.

velsene utfres som en sirkel 2-3 ganger.

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

Fast leser?

Husk at du kan lagre dine favorittinnlegg direkte p mobilen med gratisappen Bloglovin HER

 

Smil

Desiree

1 Kommentar

Ida

08.06.2016 kl. 09:50
Gleder meg til teste!

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits