Lr kunsten kose seg LITT. Del 1

  • 13.06.2016, 18:00

Vi kjenner sikkert til det alle sammen. Den gode intensjonen, planen om bare ta litt smgodt, en hndfull potetgull eller bare et kakestykke! Det yeblikket det "forbudte" er fordi tungen er det som om noe skjer oppe i hode. Ja, det trigger noe. Og det som for en liten stund siden virket s enkelt blir med et veldig, veldig vanskelig!

I denne blogg-serien skal vi se p hvorfor dette er s vanskelig. Vi skal se p flere forskjellige metoder for unng "mat-kickene", og jeg hper at du underveis ikke bare vil lre deg kunsten og kose deg litt, men at du ogs kjenner at du nyter det du spiser og er fornyd med dine egne matvalg.

Som en innledning til denne blogg-serien skrev jeg innlegget Derfor klarer du ikke ta bare et kakestykke. Her ser vi p de fysiologiske grunnene til at litt godis, litt kake, litt smgodt trigger lysten til mer og mer. Jeg vil anbefale deg lese dette fr vi gr videre. HER kan du ogs teste deg selv om du er det vi kaller sukkerflsom. 

Chocolate Cravings - woman eating chocolate
Licensed from: lovleah / yayimages.com


Men hva er det som gjr at noen klarer kose seg litt, mens det hos andre trigger et strre stsug?

 

Og her kommer det punktet det dessverre ikke er noen vei utenom.

Hvis du har et godt balansert kosthold eller er i fysisk god form takler kroppen sukkerinntak p en helt annen mten. Sukker trigger rett og slett ikke like store reaksjoner hos dem som spiser sunt eller de som er i god fysisk form. 

forandre livsstil er vanskelig i starten. Det er vanskelig fordi man har vaner som man har levd med lenge. Men det er ogs vanskelig fordi kroppen jobber litt i mot en. Men dette er ting som snur, og det snur raskere enn man tror. Kanskje det til med er godt vite at man har noen ekstra utfordringer i starten, s har man en liten gulrot der fremme. Det blir letter. Etterhvert begynner kroppen spille p lag med deg igjen. Det er ikke uten grunn at jeg stadig sier:

- Behandler du kroppen din bra, s behandler den deg bra.

Del 1 av kunsten kose seg LITT handler derfor om din Livsstil generelt. Og i dag skal vi se p kosthold. Hvordan spise dagen igjennom for unng sukkersug og skap jakt p kvelden?

Her skal jeg dra erfaring fra alle som har deltatt p mitt 5kg ned p 4 uker program For er det en ting de er srlig fornyd med s er det at suget etter godsaker forsvinner!

 

Alle oppskriftene finner du ved bruke skefeltet p bloggen. Du finner det nederst p siden p mobil, og i sidemenyen p Pc.

Link til middager finner du nederst i innlegget.















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TexMex kyllingsuppe

Crispy Kyllingsalat

Enkel biffgryte

Fylt stpotet

1/2 per person, p str med en stor bakt potet.

Hele familiens plsegryte

Biff med spennende tilbehr

Laks i form

Noen generelle rd skal du ogs f med:

  • Ikke hopp over mltidene. Nok mat dagen igjennom er nkkelen til suksess.
  • Drikk nok vske.
  • Fyll p med frukt og grnt?

Drlig p planlegge?

Hvor mye planlegging krever det ha et eple og noen ntter i veska?!

 

Neste del i denne serien tar for skjult sukker. Hvordan du kan avslre "sukkerfire" produkter som ikke er det, osv. Litt sukker er ikke usunt. Men vi spiser mye mer enn vi tror. Og i dag har vi jo lrt at sukker trigger lyst p mer sukker...

 

Redd for g glipp av noe?

Bruker du gratisappen gratisappen Bloglovin fr du innelggene direkte p mobilen din HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

 

 

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits