S mye delegger helgkosen!

  • 16.06.2016, 16:39

Pretty brunette binging in secret
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com


 

Eller ikke!?

Hver torsdag og fredag har jeg kontordag. Da sitter jeg p stumpen min hele dagen og gr igjennom ukeslogger fra onlinekundene min. Hver uke sender de inn treningsdagbok og kostholdslogg. Og hver uke fr de en ny oppgave av meg. Noe jeg vil at de skal lre mer om eller noe jeg vil at de skal reflektere over til neste uke. 

S i dag har jeg lest side opp og side ned om hva de har lyst til forandre i livsstil sin, og hva de nsker beholde. Kos var et gjennomgende ord. Kos man ikke var villig til gi slipp p, drlig samvittighet p grunn av for mye kosKos som ble litt mye kos, s det ikke lengre var kos. kunne kose seg uten drlig samvittighet. Flere nsker rett og slett lre  kose seg. K- O- S. Tre bokstaver som betyr s mye for oss! 

Jeg er glad for at jeg fr mulighet til rske litt tak i disse damene. Jeg skal prve rske litt tak i deg ogs. Og jeg skal starte med fortelle deg hvorfor det er plass til kos i helgene vre.

 

? For legge p deg 1 kilo fett m du spise  ca 7000 kcal mer enn du forbrenner. S om du skal legge p deg 1 kilo p en dag m du spise nesten 10.000 kalorier! S mye tror jeg neppe du klarer spise i lpet av en dag!

Her er et eksempel p alt du m spise i tillegg til det du vanligvis spiser,  for legge p deg 1 kilo fett:

 

kvikk lunsj

 

 

? 2 store plater sjokolade
? 2 poser potetgull
? 2 flasker brus
? 6 hveteboller
? 4 iskrem med kjeks og sjokolade/jordbr

*bilde og tall hentet fra : mat-helse.no

Men du opplever at vekten ker etter en dag med mye kos. 

Vekten din sier ingenting om din fettmasse, kropps sammensetning, den sier ikke engang noe om hvordan du ser ut! Og den burde i hvertfall ikke fortell deg hvordan du fler deg!

? Et gram karbohydrat binder bortimot 3 gram vann. Kroppen kan lagre ca 500gram karbohydrater i lever og muskulatur, s det g fra tomme til fulle lagre kan fre til at du legger p deg hele 2 kg, uten at du har gtt opp i fettprosent. Veier du rett over helgen er som oftest snakk om vann, vann som forsvinner etter noen dager med normalt kosthold.

? Selv om du tok et kakestykke er ikke hele dagen delagt!! Det er i alle fall ikke grunn til tmme resten av kakebordet. Du har et valg. Det er du som bestemmer. 

Tilslutt vil jeg si at kos burde vre s mye mer enn bare godis og usunn mat. Sunn mat med et glass rdvin til er da kos det ogs? En liten skl smgodt og et stort fat oppskren frukt er ogs kos? Fyll kosen din med all slags kos! Turer, lek, et bad, en god film, en bok, tid med venner, hva annet kan du kose deg med?

 

16 Kommentarer

Marie Vigebo

16.06.2016 kl. 18:23
Wow for et inspirerende og motiverende innlegg!! Elsker lese ting som dette, lre mye nytt og endre tankegangen litt i positiv rettning! Fortsett snn :D

Desiree

16.06.2016 kl. 21:18
Marie Vigebo: takk :) det er planen :)

Lisa

16.06.2016 kl. 18:23
S bra! Forklaring i bilder, det m vre den beste jeg har lest! 😀😀

Trine

16.06.2016 kl. 19:06
Du skrive s bra og e s fornuftige ang., kosthold, trening og holdninger. Digge at du e s naturlige som du e :))

Desiree

16.06.2016 kl. 21:18
Trine: takk <3

Ida

16.06.2016 kl. 19:37
Desiree <3 Flinke, gode deg!

Desiree

16.06.2016 kl. 21:17
Ida: :)

Lise

16.06.2016 kl. 20:35
Flgt bloggen din lenge, men aldri kommentert noe. Men n m jeg rett og slett bare skrive ein kommentar om hvor fantastisk flink du er. Har fulgt mange av programmene dine og du fokuserer p s viktige sider ved dette. Dette innlegget gjorde at jeg flte meg mye bedre, s takk for det :)

Desiree

16.06.2016 kl. 21:17
Lise: selv takk :)

16.06.2016 kl. 20:36
Takk for en veldig flott og inspirerende artikkel. Akuratt det jeg trengte lese n:)

Suzanne

16.06.2016 kl. 21:01
Wow! Vil si jeg har er sunt forhold til det kose seg. Og etter et r + som fast leser av bloggen din har jeg blitt flinkere til lage meg sunn kos, som gir vel s mye - om ikke mer - tilfredsstillelse enn en skl eller to med chips! Takk for det!!

Tilbake til det jeg egentlig ville si - denne mengden overrasket meg. Takk for opplysningen, bde denne og alle de andre tingene du deler og lrer til oss😃 keep up the good work!!!👌🏼⭐️

Desiree

16.06.2016 kl. 21:17
Suzanne: Takk :)

Theap

17.06.2016 kl. 01:52
Dette blir litt som banne i kirken blant alle dere sunne som fr det til:-):-) Men dette kunne jeg nok spist som tillegg i lpet av en uke.. Lett.. Og det forklarer kanskje de 20kg ekstra ja:-)

Et veldig godt og motiverende innlegg:-) For oss som ikke har det helt p stell ogs:-) Hi, hi:-)

Marlene

18.06.2016 kl. 23:40
Etter jeg startet flge bloggen din for en mneds tid siden, har jeg endelig klart snu om tankegangen:-) Du skriver s bra, s fornuftig og klokt! Utrolig nyttig og lrerikt! Jeg slapper mye mer av, trenger ikke tmme posen med potetgull bare fordi det er helg. N kan jeg ta n sjokoladebit eller et halvt kakestykke og vre fornyd! Har gtt ned 2 kg og flere cm p denne mneden, men det beste er den nye tankegangen. Der har ALDRI vrt s godt spise s sunt og riktig som n! Takk! :-)

Hanne

15.08.2016 kl. 20:18
Er så glad for at jeg fant denne bloggen! Tusen takk for så masse gode tips og motivasjon i hverdagen - du skulle bare visst hvor mye det betyr. Håper du kommer til å fortsette med sånne innlegg som dette, for det er motiverende! Igjen, TUSEN TAKK?

Carina

15.08.2016 kl. 21:08
S lenge man er flink med holde seg i aktivitet tror jeg ikke helge kosen delegger. Har alltid unnet meg smgodt og chips p fredager og lrdager. Har ruter p magen og bruker xs i klr selv om jeg gjr det. Ikke noe fr komme i veien for kosen i helgen. Synes bare det er velfortjent nr man trener 6-7 gager i uken :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits