Sunn sommerferie med maksimalt sommerkos - Slik gjr du det!

  • 28.06.2016, 10:55

Ferie er det som opptar onlinekundene mine i disse dager, og jeg tipper at det opptar flere. Vi er opptatt av at vi skal ha ferie og fri. Vi er opptatt av at vi skal kose oss med alt det innebrer. At det er reiser, avbrekk fra vante rutiner, at man vil nyte denne tiden til det fulle, men at man samtidig tenker p at det kan bli litt mye av det gode. 

I min verden kan det aldri blir for mye av det gode, men n ser jeg p s utrolig mye som godt! Og det er kanskje der den egentlige "jobben" ligger. Hva vi definerer som kos? Det er en tanke ta med seg, men i dag skal vi se p noen konkrete rd som jeg har gitt de av kundene mine som skal reise bort. Da det er her problemene, om man vil kalle dem det, oppstr oftest. Jeg tenker at disse rdene lett kan tilpasses ferier og fritids sysler her hjemme.

 

START DAGEN MED EN GOD FROKST.

Dette legger grunnlaget for et godt og stabilt blodsukker dagen igjennom. Sist uke kikket vi p hvorfor avokado og egg var en bra frokost. Du trenger ikke leve p dette i ferien din, men en frokost bestende av egg, magert plegg, ntter, avokado, frukt og evt litt yoghurt hres vel ikke s vrst ut? Og dette finner du p de fleste frokostbuffeer.



 

KALDE DRIKKER OG ISKREM

Hrer ferien til. En is om dagen synes jeg man skal ha plass til, men vr klar over at det er mye kalorier spare ved velge saftis. Dessuten smaker det mye friskere!

I forhold til drikke vet jeg at veldig mange feriekilo kommer nettopp herifra. Og det er kanskje greit, men det er ogs greit vre klar over det. Da kan man gjre fornuftige valg, som velge vann og sukkerfri drikke som trstedrikk. S kan man kose seg med l og vin som nettopp det - kos.



Oppskriften p disse finner du HER

 

LUNSJ OG MIDDAG UTE.

Er alltid stas. Og er man i utlandet synes jeg dette er ekstra stas. Velger du retter med kjtt/fisk og grnnsaker, salater eller rett fra grillen er det f skjr i sjen egentlig. Min erfaring er at magen uansett ikke er s glad i lyst brd, friterte poteter eller pasta i fltesaus. Eller?



 

TRENING

Det kan fles tungt komme igang med trening igjen etter ferien, men det er ikke ndvendigvis fordi vi har kommer i s mye drligere form p 2-3 uker.  Kroppen vender seg bare fort til det vi utsetter den for. Og dra igang en feriedaff kropp er litt som  starte gressklipperen fra i fjord. Letter for deg selv gjr du det om du prver holde litt p dine vante rutiner. Om ikke det blir fullverdige kter, s gjr sm 30 minutters kter underverker - bde under og etter ferien. Dessuten fles det godt unne seg litt bevegelse! You cant deny it!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hver uke sommeren igjennom poster jeg et nytt treningsprogram p MAKS 30 miutter. Program 1 HER Program 2 HER

 

 

F NOK SVN

Vi klager ofte om det i hverdagen, la n i det minste ferien vre spart dette problemet!  Nr vi er trtte eller mangler energi fr vi ofte lyst p stsaker og ekstra mat. Lite svn ker ogs kroppens produksjon av stresshormonet kortisol. Kortisol er et fettlagrende hormon.

 

Jeg har sagt det fr, men jeg sier det IGJEN! Mlet med fri og ferie burde vre komme tilbake til hverdagen litt sprekere enn man forlot den. Hva du legger i det er helt opp til deg, men jeg synes det er en tanke verdt ta med seg.

 

 

Husk at du kan lagre dine favorittinnlegg direkte p mobilen med gratisappen Bloglovin HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

 

3 Kommentarer

Henriette Celin

28.06.2016 kl. 11:28
Veldig fine tips! elsker spise frokost/lunsj ute, og f i meg masse is i lpet av sommeren :-D

Evelin

28.06.2016 kl. 12:20
nam :D og veldig fine tips :D elsker og spise frokost / lunsj ute og is fr jeg aldri nok av p sommeren :D nsker deg en fin dag :D

Tone

29.06.2016 kl. 08:21
Dette var gode tips og slik jeg har forskt leve i ferien min. N har jeg ikke like drlig samvittighet dom tidligere r og ingen kan si at jeg ikke har kost meg for det! Jeg har spist (nesten) alt som jeg vanligvis spiser i ferien, men i mindre mengder og s har jeg ftt trent litt ogs. Og som du s riktig skriver: kjenner p magen nr det er blitt litt for mye raske karber, og det er ikke godt!

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits