10 ting jeg gjr for holde formen og fassongen

  • 29.06.2016, 08:48

Det er ingen tvil om at vr form og helse er et produkt av to ting, gener og vaner.

Vaner kan vi forandre, gener er litt vrre, men hvordan du velger behandle den kroppen du har ftt utdelt vil i stor grad bestemme din fysiske form.

 

Min personlige mening er at man ikke trenger gjre alt etter boka for ha en god helse, men man burde gjre noe. Og da tenker jeg at man kan vre s heldig at man velger det som passer seg og sin egen livsstil best.

endre vaner er vanskelig, men etterhvert som det faktisk blir en vane vil det vre enkelte ting du gjr,  helt naturlig uten tenke over det. S nr jeg skulle skrive dette innlegget mtte jeg faktisk tenke meg godt om!

Hva er det i min hverdag, disse sm valgene jeg egentlig ikke tenker over, som holder meg i form?




 

 

1.

Jeg drikker svrt sjeldent ting med kalorier i.

Unntaket er smoothies som jeg ser p mer som mat enn drikke, da mine stort sett alltid inneholder bde frukt, br, en proteinkilde og litt fett.

Brus og saft velger jeg alltid sukkerfrie alternativer. Drikker jeg te eller kaffe er dette ogs uten sukker. De f gangene jeg gr for en kaffe latte er det med lettmelk.

 

2.

Jeg trener selv om jeg ikke alltid har lyst.

Trening er som, pusse tennene- det skal bare gjres. Av og til s forandrer jeg treningsplanene pga tid, motivasjon eller overskudd, men jeg trener minst 4 ganger i uka. Om det s bare er 20 minutter p stuegulvet!

 

3.

Jeg er flink til lytte til kroppen min.

Men noen ganger skal man faktisk ikke trene. Noen ganger sier kroppen at den tenger noe annet, at den trenger hvile! Hvordan skille p manglende motivasjon og behov for hvile?

Vr rlig med deg selv:

-Har du trent mye i det siste?

-Har det hvert mye stress p flere fronter?

-Drlig svn?

-Liten tid til koble ut?

 

4.

Jeg spiser mye grnnsaker og proteiner.

Og det har jeg egentlig alltid gjort. Poteter, pasta og brd finner ogs veien til min tallerken, men det har aldri hvert det som frister mest. Det er jo alt det andre som smaker!

 

5.

Jeg trr unne meg selv noe godt nr jeg har lyst p det.

Jeg er sjeldent den som gr ammok i kakefatet. Ikke fordi jeg har en fantastisk viljestyrke, men fordi jeg unner meg selv de tingene jeg har lyst p nr jeg har lyst p det.

Resultatet av det er at jeg sjeldent kaster meg over stsaker nr det frst er "lov" lrdagskvelden eller i familieselskapet. Jeg spise kanskje litt smgodt p onsdag, da jeg hadde lyst p det.

 

6.

Aktivitet.

ikke ta med dette punktet ville hvert drlig gjort, for det er ikke til stikke under en stol at jeg er veldig glad i vre i bevegelse. Om ikke jeg trener s er det svrt sjeldent (heller aldri) at det gr en hel dag uten at jeg gr en tur, leker med Vilde p lekeplassen eller gjr noe annet aktivt. Er jeg sliten s er det dette som gir meg overskudd, ikke soffaen.

 

7.

Jeg elsker lage mat!

Og jeg er ikke i tvil om at meste parten av ren ligger her. Jeg elsker lage mat fra bunn, med gode rvarer. Det gjr meg rett og slett glad og jeg kjenner virkelig forskjell p energi og hummr hvis jeg av ulike rsaker ikke spiser like bra i perioder.

 

8.

Jeg er aktiv hele ret

Ogs i sommerferien. Grunnene til dette er:

- At nr jeg har fri har jeg mer tid til trene og dette er noe jeg finner stor glede i.

- Trening er ferskvare!

- Det er lettere komme tilbake til de gode hverdagsrutnine etter ferien.

 

9.

Jeg legger meg fr klokka 23.

Ikke undervurder helseeffektene av nok svn!

 

10.

I min hverdag er det ingen "mandager"

I den forstand at hvis jeg frst gr p en "smell" s venter jeg ikke til mandag med ta fatt p den gode vanene igjen. 

 

Husk at du kan lagre dine favorittinnlegg direkte p mobilen med gratisappen Bloglovin HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

10 Kommentarer

lisarorvik

29.06.2016 kl. 10:20
Kjempe fine tips, du er en utrolig stor inspirasjonen :)

Desiree

29.06.2016 kl. 10:42
lisarorvik: Takk :)

Therese R

29.06.2016 kl. 11:18
Inspirerende som alltid! Takk for alt du deler med oss, du har hjulpet meg med endre min livsstil! 😊💪

Desiree

29.06.2016 kl. 11:19
Therese R:
<3

brasomduer.blogg.no

30.06.2016 kl. 22:40
Inspirerende blogg😊👍

Nina

02.07.2016 kl. 13:00
Trengte lese dette akkurat n! Etter et stressende semester p skolen og drlig svn, har jeg mistet treningsmotivasjonen litt. Jeg vet den alltid kommer tilbake og jeg er flink til hre p kroppen min nr den trenger hvile, men lese punkt 3 svart p hvitt lettet litt p samvittigheten ;)

Filippa

27.07.2016 kl. 11:12
Elsker bloggen din. Keep IT up 😍🙏

Ps😜 Det skrives vrt og ikke hvert (ser du har gjort det noen ganger 😆

Godt jobba hilsen fast flger 😄😄

Desiree

27.07.2016 kl. 11:15
Filippa: Jeg har dysleksi, s de skrivefeilene som er for dere ta som personlig sjarme ;)

Filippa

27.07.2016 kl. 14:03
DA er jeg imponert - for du skriver veldig godt 😄😄

Desiree

27.07.2016 kl. 14:08
Filippa: Takk :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits