TABATA; All about those ABS!

  • 15.07.2016, 09:06

Da var det tid for et nytt treningsprogram her inne. Denne gangen med fokus mage. Programmet kan kjres i sin helhet eller enkeltvis. 

Jeg har tenkt at det skal kjres som en TABATA. Det vil si at du gjr en velse i 20 sekunder, tar 10 sekunders pause fr du gjentar samme velse totalt 8 ganger. Alts 20/10 * 8. Jeg bruker en app som heter Pocket WOD for ta tiden.

 

velse nummer en fungerer ogs fint som oppvarming.

(akkurat denne velsen tar litt tid. Jobb den derfor 45 sekunder/15 sekunders pause * 4 ganger)

  1. Start i en hy planke
  2. Hopp eller g frem mot hendene dine.
  3. Reis deg opp
  4. Reverser velsen



 

velse 2

  1. Len deg bakover uten krumme ryggen for mye
  2. Trekk navelen inn mot ryggsylen
  3. Forflytt bena ut til siden og ned mot gulvet
  4. Reverser

velse 3

  1. Start p alle fire med knrne lftet opp fra gulvet.
  2. Roter s kroppen til den ene siden
  3. Tilbake til midten
  4. Og motsatt side.




 

velse 4

  1. Start i en lav planke.
  2. Tvist s hofta ned mot gulvet



 

velse 5

  1. Plasser albue rett under skulderen.
  2. Skyv hoft rett opp mot taket.
  3. Senk ned mot gulvet og gjenta s mange ganger p 20 sekunder du rekker.
  4. Bytt side.
  5. Litt tyngre. Jobb med benet lftet.



 

velse 6.

  1. Start i hy planke.
  2. Stram magen godt.
  3. Lft annen hver arm opp mot skulderen



 

Husk at du kan lagre velsene med gratis appen Bloglovin HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

9 Kommentarer

Lill

15.07.2016 kl. 09:13
Denne m prves!:)

Henriette Celin

15.07.2016 kl. 09:18
Kjempegode velser!

Daniel

15.07.2016 kl. 21:19
Gi gjerne fotografen litt cred her alts;)

Desiree

15.07.2016 kl. 21:22
Daniel: Takk gutten min <3

Nina

15.07.2016 kl. 22:00
Hei, prvde denne kta ikveld, og fikk meg en overraskelse: maxpulsen tikka inn 5 hyere enn det jeg trodde den var! Jeg begynte med pulsbelte for frste gang i mitt 36 r gamle liv for 6 uker siden, s det er jo relativt nytt, men jeg har satt meg inn i det, og blitt interessert i pulssoner ved trening - det gr i lping og Tabata. Etter et par knallharde lpekten med ei venninne , tikka maxpulsen inn p 192. Denne ABS tabataen ans jeg ikke som en typisk kondiskt, men endte opp med 197 i makspuls - hva tenker du? At pulsklokka mi ikke er til stole p? (En flunkende ny Polar M400) At jeg ikke br sammenlikne makspuls for lping med makspuls for Tabata? At ABS-kte er en godt forkledd kondiskt?? :) Hper du har en tilbakemelding til meg, takk :)

Jan

16.07.2016 kl. 00:35
Hei der, veldig s du trener og holder p :-) Hvor ofte og lenge trener du egentlig snn ca hver uke ? Har selv trent mye forskjellig i mange r. Trener jevnlig n ogs. For meg er det veldig bra avkobling trene og kjre meg selv hardt fysisk. Hres vel litt rart ut men jeg slapper av nr jeg trener og det blir liksom noe som mangler nr jeg ikke trener som vanlig pga ett eller annet. Er selvgende slik. Virker som du er litt slik selv ogs. Bra det. vre slik mener jeg. Ser og leser jo om mange som strever med motivasjonen og trenger ekstra hjelp med snt ogs. Stort marked for personlige trenere som deg :-)

Desiree

16.07.2016 kl. 08:12
Jan: Jeg er usikker p hvor jeg skal trekke linjen mellom aktivitet og trening. Vi har bde hund og barn som krever av vi er mye ute. Tur, sykling, osv. Regner man dette som trening s trener jeg hver dag. Hvis ikke s trener jeg 3-4 ganger i uka :) Uten aktivitet blir jeg rett og slett sliten!

Nette

18.07.2016 kl. 08:15
Hei. Har lyst til kjpe sandbag og kettlebell til hjemmebruk. Men hvor tunge? Kan liksom ikke kjpe hele rekka med ulike vekter:)

Desiree

18.07.2016 kl. 09:38
Nette: 8-10 kg er god start :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits