SummerFIT workout 6; Fordi du fortjener det!

  • 26.07.2016, 21:03

/skrevet i samarbeid dem Trimtex/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Denne uken vil jeg dedikere kten til en aktivitet Nordmenn flest gjr i en eller annen form. Noen gr tur, noen gogger, noen liker ta seg en joggetur, noen synes det er gy lpe fort, noen lper i trapper, noen lper i bakker. Vi er alle lpere, noen lper bare saktere enn andre.

 

Vi starter med den mildeste formen for "lping", nemlig tur. For kan tur defineres som trening? Er det noe man kommer i bedre form av?

Hvilke helsemessige fordeler er det ved g tur?

  • Som ved all annen fysisk aktivitet forbrenner du kalorier.
  • g tur hjelper p fordyelsen. Det er kanskje litt ekstra kjekt i disse ferietider.
  • g er noe av det beste du kan gjre for forebygge ryggskader. Har du frst ftt ondter i ryggen er ogs en godtur fint.
  • Tur, spesielt p litt ulent underlag, bedrer beinbygningen og reduserer risikoen for osteperose.
  • g er like bra for hjerte som lping.
  • All form for bevegelse utlser lykkehormonet endorfiner.
  • g reduserer stress.
  • Forskning viser at en god gtur ker blodgjennomstrmningen i hjernen, og dermed er med p ke den mentale kapasiteten.

S gode gturer er absolutt med p opprettholde formen, ogs i ferien!



 

ker vi tempoet litt er vi over i min favoritt treningsform JOGGING!

Jeg tenker at sommerferien er en flott tid av ret for finne litt lpeglede - uansett hvor fort vi lper! Noen ord ta med seg p veien :)

 

1. Husk at uansett niv s kommer du i bedre form av lpe enn hvis du lar vre. Jeg falt for en stund tilbake over et ordtak som jeg virkelig elsker!

We are all runners, some just run a bit slower <3

Folkens, vi er faktisk skapt for bevege oss!

 

2.  Tenk p treningen din med positivitet og glede! Det er ikke noe du m, det er noe du fortjener! Egen tid, et lite avbrekk i hverdagen som handler om deg, noe som gir deg overskudd til gi mer av deg selv til de du er glad i. Ikke minst tror jeg mange opplever positive effekter av se at man faktisk kan prioritere seg selv bitte litte grann, uten at familiens hverdag knekker sammen eller hele huset eksploderer. Noen mammaer som kjenner seg igjen? Damer, det kan godt vre vi flger det snn, men verden klarer seg fint uten oss i en liten time i ny og ne.

 

3Kjp en kalender til henge p veggen. Sett et stort kryss p den hver gang du har trent. Ja, vi er faktisk litt barnslige i voksen alder ogs.

 

4. Bytt ut cafebesket med venninnene med en power walk eller lpetur i stede. Why not?

 

5. Fremsnakk treningen din for deg selv. Hvor deilig er det ikke nr du er ferdig? Frisk luft, litt vind i hret, et skritt nrmere et ml!

 

6. Spr deg selv hva slags person du nsker vre! nsker du vre en som stadig utsetter og finner p drlige undskyldninger, bare for ha drlig samvittighet etterp? Eller nsker du vre en som bare fr det gjort?

 

7. Visste du at det er direkte sammenheng mellom trening og kosthold, ogs mentalt? Nr man trener fr man ofte lyst til spise sunnere ogs!

 

8. Varier lpingen din. Lping p tid eller en gitt distanse kan enkelte dager fles bde tungt og demotiverende. S dropp det! Kom deg ut, sett litt musikk p rene, prv lpe et annet sted enn du pleier. Nyt omgivelsene og senk skuldrene

 

/alt ty du ser i innlegget er sponset av Trimtex/

 

Stort Smil

Desiree
 

 

 

4 Kommentarer

Marlene Nilsen

26.07.2016 kl. 21:14
Takk for gode tips :D

Maren

26.07.2016 kl. 21:30
Et fint innlegg med masse innfo og veldig inspirerende:).

missmommy.blogg.no

26.07.2016 kl. 22:56
Herlig! Mange gode tips og dette inspirerer <3 du er flink alts:)

Desiree

27.07.2016 kl. 07:45
missmommy.blogg.no: takk :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits