Derfor sier jeg nei takk til 100 sukkerfrie dager

  • 13.08.2016, 12:01

Det slr sjeldent feil! Nyttr, pske og ettersommerferien florrerer det av diverse helse challenges i sosiale medier. Mange av dem synes jeg absolutt har noe for seg, og jeg har selv deltatt 100 treninskter p 100 dager. Nyttr ble jeg spurt om delta p 100 sukkerfri dager. Jeg takket nei. I dag ble jeg spurt igjen. Og selv om jeg i gr tmte siste rest av tax free godis, mens jeg tenkte "Nr fr det vre nok" S blir jeg alts ikke med p 100 sukkerfrie dager.  Og det synes du kanskje er litt rart?

Men det er med god grunn!

Candy shop
Licensed from: pljvv / yayimages.com

 

Jeg har jobbet med livvstil og livsstilsendring i over 10 r, og en ting jeg har lrt er at kutte ut ting man har veldig lyst p svrt sjeldent fungerer.

Ofte ender disse periodene med en solid sprekk og flelsen av nederlag. Det er helt klart de som klarer fullfre det ogs, men etter flere uker med kamp mot seg selv glir man ofte stille rolig tilbake i de samme gamle baner.

 

Noen som kjenner seg igjen?

Jeg foretrekker en annen vinkling.

 

I stede for kutte ut sukker nr du skal kose deg, tenk p hva du kan spise i tillegg til.

Forvirret?

 

Hvis du setter deg som ml spise mer frukt, lage flere sunne og sukkerfrie alternativer i helgene, osv. Hva tror du skjer med sukkerforbruket ditt da?

Det gr ned, uten at du har trengt bruke negative tanker og energi p holde deg unna noe som helst.

Nr du n tar fatt p det nye ret med nsker om en sunnere livvstil. Glem alt du ikke skal gjre, ikke skal spise, alt du tror du m for n mlene dine.

Sett deg ned lag en liste over de tingene du fler vil gi deg overskudd og posetiv energi. Begynn med de tingene du vil legge til i livet ditt. Jeg lover en posetiv overraskelse etter noen uker.

 

Jeg vil f lov til ta med litt om mine tanker om mlsetning. Vi er sikkert flere som vil gjre noen endringer i det nye ret!

 

For hvordan setter man seg egentlig et bra ml?

Jeg tenker at nr man skal sette seg et ml s m det vre noe man virkelig har lyst til bli bedre p. Som du er forberedt p bruke tid og energi p - samtidig som du s klart m ha et utviklingspotensiale.

Om jeg satte meg som ml trene 5 ganger i uka s hadde det ikke hvert et srlig hensiktsmessig ml. Jeg trener at 4-5 kter i uka.

Et fornuftig ml for meg ville vrt om to av disse ktene var rene kondisjonskter. Det hadde jeg trengt, det har jeg lyst til og potensiale, jeg m bare g i sving f det gjordt.

 

Men et fornuftig ml burde ogs vre litt hrete, det skal vre noe strekke seg etter. Hvordan vet du da om mlet ditt er overambisist?

Om innsatsen du m legge ned for n mlet ditt skaper stress og negativ energi i hverdagen s synes jeg du burde sette deg et nytt ml. Kanskje et delml er tingen?

Ml skal vre motiverende. Det skal vre moro fordi fordi vi m strekke oss litt for klare det. Men det er ikke moro hvis man ikke er istand til n det med fingertuppene engang.


 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Smil

Desiree

4 Kommentarer

Ida Kristine

13.08.2016 kl. 12:09
veldig fint innlegg, og bra skrevet. det er sant og viktig :)

ha en fin helg

Stine

14.08.2016 kl. 01:53
Du har en super blogg med mye inspirasjon og mange flotte bilder! Fr motivajson av lese bloggen din! Fortsett med dette!

Marlene Nilsen

14.08.2016 kl. 16:06
Spot on !

Cathrine

14.08.2016 kl. 22:12
Bra formulert og skrevet- er s enig med deg :-) Keep up your good work :-)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits