6 Fleip og fakta om vekttap

  • 20.08.2016, 15:30

hhhhh denne tiden av ret alts!

P en side er jeg s glad for at jeg har s mange fine lesere som fler at de kan sprre meg om rd. P en annen side blir jeg litt lei meg for at det er s mange myter der ute som er med p gjre dette med helse, sunn livsstil, and lets be honest - slanking, s vanskelig for folk!

La oss ta en titt p det sammen.

surprised woman looking at weight scales
Licensed from: tomwang / yayimages.com


 

 

1.DU M UNNG KARBOHYRATER

FLEIP.

Karbohydrater er et viktig nringsmiddel. Og selv om kroppen kan f den energien den trenger fra proteiner og fett alene, inneholder karbohydratkilder viktige mikronringsstoffer (vitaminer, mineraler, antioksidanter) som kroppen trenger. Vr heller bevist hvilke kilder du henter karbohydratene dine fra!

Styr unna nringsfattige ting som sukker og fint mel. I stede for fokusere p kutte ned p karbohydratene, fokuser heller p spise mer grnnsaker, frukt, br og fullkorn. I den rekkeflgen.

 

2. DU KAN IKKE PUNKTFORBRENNE

FAKTA.

Jenter, jeg er lei meg for det, men du kan ikke trene p en spesiell mte som gir deg flatere mage, mindre grevinneheng og tynnere lr. Det gr bare ikke!

Hvor din kropp har lyst til lagre mest fett er genetisk bestemt. Du kan spise sunt, trene variert kondisjon og styrketrening for hele kroppen, ha en normal vekt og en normal fettprosent. Ut over det - love your body <3

Tro meg, det tok meg r akseptere at jeg alltid kommer til ha fuglebryst og stor rumpe. N er jeg ganske glad i den.

 


3. DU BLIR TYKK AV SPISE FETT

FLEIP.

Faktisk er sannheten den at det er vanskelig ned i vekt om du spiser for lite fett. Men det er ikke et fett hva slags fettkilder du spiser eller mengde s klart.

Velg frst og fremst fett fra planter (oljer, avokado, ntter, fr, osv) og fisk.

Fat free diet concept.
Licensed from: 72soul / yayimages.com


 

 

4. FASTE ER SUNT FOR KROPPEN.

FLEIP OG FAKTA.

De siste rene har det vrt gjort flere studier p bde periodisk faste og 5:2 dietten.

Resultatene viser gode blodverdier, lavere blodtykk, bedre kolesterol og positiv innvirkning p vekt.

Sprsmlet jeg s stiller meg er om dette er et resultat av fasten eller det faktum at man spiser sunnere?

Vi er nok alle enige om at det nok har mye gjr med det siste, MEN nr det er sagt viser det jo et annet viktig poeng.

At s lenge du spiser nr du er sulten, og slutter spise nr du er mett , s er det ikke s nye nr eller hvor ofte du spiser, men HVA du spiser.

 

Derfor gr vi over til neste:

 

5. DU M SPISE HVER 3 TIME FOR HOLDE FORBRENNINGEN OPPE.

FLEIP OG LITT FAKTA

For forbrenningen gr faktisk litt opp nr du spiser, men ikke s mye at det har noe si p et vekttap. Det det kan ha noe si p blodsukkeret!

Det er for folk flest lettere holde et stabilt blodsukker vet spise hver 3. time. Men igjen kommer dette ann p gener, hva du spiser og hvordan hverdagen din ser ut.

Personlig spiser jeg dagens frste mltid til lunsj. Kan bde trene og jobbe fr dette med fin energi. Det henger nok sammen med at jeg spiser middag s sent som i tte . ni og ti tiden p kvelden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

6. DU BURDE IKKE SPISE ETTER KLOKKA 6 - 8 ELLER 10.

FLEIP

Man kan jo ikke bli enige om klokka en gang ;)

Kroppen kan i allefall ikke den klokka, og det er den totale mengde kalorier inn kontra ut som avgjr om du legger p deg. Uavhengig av nr man spiser.

Jeg mistenker at myten har oppsttt fordi mange har en tendens til spise mye p kvelden... Kanskje passe litt p punktet over og blodsukkeret?

 

MAN GR IKKE NED I VEKT VED HJELP AV STYRKETRENING.

FLEIP OG FAKTA

Styrketrening forbrenner jo kalorier som all annen fysisk aktivitet. Og inntar du frre kalorier enn du forbrenner vil du g ned i vekt. Grunnen til at jeg sier fakta er at resultatene av styrketrening kanskje ikke synes best p vekten, men p mlebndet. I starten kan du kanskje til med oppleve g opp i vekt selv om kroppen din faktisk blir mindre!

 

waist measurement
Licensed from: Yellowj / yayimages.com



Gjr det enkelt folkens.

Er du grei mot kroppen din, s er den stort sett ganske grei tilbake.

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

2 Kommentarer

Renate :)

20.08.2016 kl. 21:57
Tusen, tusen takk for at du delte dette!!!

Karoe

21.08.2016 kl. 10:30
Bra innlegg som alltid. Har ikke vekt her jeg bor, s har derfor bestemt meg for slutte helt tenke p den, og heller se p mlebndet.

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits