5 sannheter om kroppen min

  • 21.08.2016, 11:23

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


 

Vi lever i en hverdag hvor kropp og utseende opptar utrolig mye plass.

Og jeg vet at motivasjon til trening og sunt kosthold ofte bunner i det ytre.

 

Med denne bloggen prver jeg stadig og balansere indre og ytre motivasjon. Jeg forteller deg gjerne hvordan du kan f en flatere mage p 7 dager, men p veien hper jeg at jeg ogs klarer kommunisere indre motivasjon. Opplevelsen av at sunn mat og trening gir deg noe mer enn en strammere kropp! At du lrer gleden ved skjemme deg selv bort med gode vaner.

 

I dag hadde jeg tenkt lfte slret for et tema jeg aldri har tatt for meg her p bloggen.

Min egen kropp og hvordan jeg opplever den.

 

Min strste kroppslige krise hadde jeg helt klart da jeg utviklet anoreksi i fjortenrs alderen.

Etterhvert som jeg utdannet meg til PT og kostholdsveileder lrte jeg utrolig mye av min egen spiseforstyrrelse sett i bakspeilet. Fordi jeg har kjent det p egen kropp vet jeg at kroppen min, kroppen din, vil det beste for deg! Jeg tror faktisk at mine erfaringer fra ungdomsrene er grunnen til at jeg har s avslappet forhold til kropp og mat i dag. Jeg har lrt stole p kroppen min.

Bare tenk p det! Du har kanskje levd et liv som overvektig i 10-15 r, og allikevel kan du og kroppen din reversere det p et lite r. Det synes jeg er fantastisk!



 

 

Det beste jeg har gjort for kroppen min er lre meg gi litt faen.

Jeg begynte jobbe som instruktr, treningsveileder og PT da jeg var 22r. I flere r trente jeg etter spesifikke treningsprogram, nye planlagte kter og strenge regimer. I dag trener jeg mye ute og hjemme. Jeg baserer formen min p to spesifikke kter i uka, resten blir gjerne spontan trening ute og hjemme.



 

Jeg er mest fornyd med rumpa mi! Da jeg var yngre hatet jeg den fordi den var stor og rund. I dag har jeg innsett at det er gener, og nr mamma som aldri har trent fremdeles har sprettrumpe, s er prognosene gode!

Jeg er misfornyd med at jeg har innover roterte skuldre.



 

Akkurat n er jeg i en ny livssituasjon som helt klart pvirker kroppen min!

Jeg har gtt fra jobbe fulltid p et treningssenter til jobbe hjemmefra. Og s klart skjer det saker og ting med fasongen av slikt!

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om det enn eller om jeg i det hele tatt bryr meg. Noen dager gjr jeg, men de fleste ikke. Jeg trener, jeg er aktiv, kroppen min har det bra. Den er i form, den er frisk, jeg har masse energi og jeg har det bra.



Hva tenker du om indre og ytre motivasjon?

Bruker du indre motivasjon?

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

11 Kommentarer

Karoline

21.08.2016 kl. 12:12
De to spesifikke ktene i uken du sier du baserer formen p, er det styrke, kondisjon eller kombinasjonskter?

Karoline

Desiree

21.08.2016 kl. 13:25
Karoline: styrke :)

Marlene

21.08.2016 kl. 13:20
Hei! 😊

Tidligere, fr jeg startet flge bloggen din, bunnet det meste av mat og trening i ytre motivasjon. Etter jeg har ftt ynene opp og begynt se ting fra et annet perspektiv, bryr jeg mye mer om den indre motivasjonen. Det har nettopp DU lrt meg!

Spiser jeg bra, har ogs kroppen det bra. Da yter jeg bedre, sover jeg bedre, mer energi og generelt mer fornyd 😌 Jeg er 35 r og helse er s mye mer enn strammr lr og sixpack (som jeg serist ikke har lyst p).

Tok ogs en bodyscan for ikke lenge siden hvor alderen min var redusert med 12 r (!) innvendig og muskelmassen hadde kt med 2 kg! S dt veier mye mer opp enn det ytre, selv om det selvsagt var gy se at alt hadde strammet seg over hele kroppen :)

Fortsett den gode jobben du gjr! Du er s inspirerende :)

Hanne

21.08.2016 kl. 13:40
Hei.

Jeg blir s s glad hver gang jeg leser blogg innleggene dine, jeg har bestandig sliti med vekten min, da jeg var tenring fikk jeg bulimi for jeg klarte ikke g ned normalt, men det dela meg helt, tankene mine og flelsene mine, jeg var "stygg" uannsett, men da jeg kom i tjuerene begynte jeg p Grete Roede og klarte g ned normalt og ettervert s inns jeg at jeg og min kropp er ikke skapt for vre radmagre. Noen er det noen er det ikke, det er bare viktig lre like seg selv, og det er viktig komme seg ut, personlig er jeg ikke noe glad i trenings studioer, jeg er veldig ukomfortabel der, men jeg liker meg i skogen sammen med familie hunden vr, s jeg gr og lper og gjr velelser der, noen dager orker jeg ikke lpe men da gr jeg i stedet:) det er bare lurt komme seg ut, det gjr s mye.

Men den siste tiden har jeg sliti med komme meg ut i skog og mark og spise riktig, og s anbefalte ei venninne bloggen din til meg og jeg elsker bloggen din, jeg blir s motivert i matveien og det komme seg ut, det er s godt for kropp sjel og ikke minst hode :) Beklager laaaangt innlegg her jeg fikk nden over meg og mtte bare fortelle hvor mye denne bloggen betyr for meg :) Du er fantastisk og bloggen din er helt utrolig :) Tusen takk for alt du gjr :)

Puuuh over og ut.

Hanne

Marte Hopstad

21.08.2016 kl. 14:50
S herlig! Trening og mat trenger ikke gjres s komplisert, og dette synes jeg du formidler veldig bra i denne teksten :)

Hegemie

21.08.2016 kl. 15:45
Hva betyr 'innoverroterte skuldre?'

Desiree

21.08.2016 kl. 15:48
Hegemie: Drlig holdning med skuldre som henger fremover :)

marie

21.08.2016 kl. 20:02
Hvor hy er du? Du ser s liten og nett ut og rumpa di er akkurat passe stor! Ellers skulle det vel ikke vre ndvendig jobbe heldag p treningssenter for opprettholde formen, s hvilke saker og ting er det som skjer med fasongen?

Desiree

21.08.2016 kl. 20:39
marie: haha :) jeg er 160 :)

Anne

24.08.2016 kl. 14:07
Hei! Jeg sliter litt med innoverroterte skuldre, og lurer p om det er noe spesifikt man kan gjre med det? :)

Desiree

24.08.2016 kl. 14:28
Anne: Trene rygg og tye bryst/fremside :) Vre bevist hvordan man sitter, osv :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits