5 sannheter om kroppen min

  • 21.08.2016, 11:23

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


 

Vi lever i en hverdag hvor kropp og utseende opptar utrolig mye plass.

Og jeg vet at motivasjon til trening og sunt kosthold ofte bunner i det ytre.

 

Med denne bloggen prøver jeg stadig og balansere indre og ytre motivasjon. Jeg forteller deg gjerne hvordan du kan få en flatere mage på 7 dager, men på veien håper jeg at jeg også klarer å kommunisere indre motivasjon. Opplevelsen av at sunn mat og trening gir deg noe mer enn en strammere kropp! At du lærer gleden ved å skjemme deg selv bort med gode vaner.

 

I dag hadde jeg tenkt å løfte sløret for et tema jeg aldri har tatt for meg her på bloggen.

Min egen kropp og hvordan jeg opplever den.

 

Min største kroppslige krise hadde jeg helt klart da jeg utviklet anoreksi i fjortenårs alderen.

Etterhvert som jeg utdannet meg til PT og kostholdsveileder lærte jeg utrolig mye av min egen spiseforstyrrelse sett i bakspeilet. Fordi jeg har kjent det på egen kropp vet jeg at kroppen min, kroppen din, vil det beste for deg! Jeg tror faktisk at mine erfaringer fra ungdomsårene er grunnen til at jeg har så avslappet forhold til kropp og mat i dag. Jeg har lært å stole på kroppen min.

Bare tenk på det! Du har kanskje levd et liv som overvektig i 10-15 år, og allikevel kan du og kroppen din reversere det på et lite år. Det synes jeg er fantastisk!



 

 

Det beste jeg har gjort for kroppen min er å lære meg å gi litt faen.

Jeg begynte å jobbe som instruktør, treningsveileder og PT da jeg var 22år. I flere år trente jeg etter spesifikke treningsprogram, nøye planlagte økter og strenge regimer. I dag trener jeg mye ute og hjemme. Jeg baserer formen min på to spesifikke økter i uka, resten blir gjerne spontan trening ute og hjemme.



 

Jeg er mest fornøyd med rumpa mi! Da jeg var yngre hatet jeg den fordi den var stor og rund. I dag har jeg innsett at det er gener, og når mamma som aldri har trent fremdeles har sprettrumpe, så er prognosene gode!

Jeg er misfornøyd med at jeg har innover roterte skuldre.



 

Akkurat nå er jeg i en ny livssituasjon som helt klart påvirker kroppen min!

Jeg har gått fra å jobbe fulltid på et treningssenter til å jobbe hjemmefra. Og så klart skjer det saker og ting med fasongen av slikt!

Jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes om det ennå eller om jeg i det hele tatt bryr meg. Noen dager gjør jeg, men de fleste ikke. Jeg trener, jeg er aktiv, kroppen min har det bra. Den er i form, den er frisk, jeg har masse energi og jeg har det bra.



Hva tenker du om indre og ytre motivasjon?

Bruker du indre motivasjon?

 

Følg meg gjerne på Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

11 Kommentarer

Karoline

21.08.2016 kl. 12:12
De to spesifikke øktene i uken du sier du baserer formen på, er det styrke, kondisjon eller kombinasjonsøkter?

Karoline

Desiree

21.08.2016 kl. 13:25
Karoline: styrke :)

Marlene

21.08.2016 kl. 13:20
Hei! 😊

Tidligere, før jeg startet å følge bloggen din, bunnet det meste av mat og trening i ytre motivasjon. Etter jeg har fått øynene opp og begynt å se ting fra et annet perspektiv, bryr jeg mye mer om den indre motivasjonen. Det har nettopp DU lært meg!

Spiser jeg bra, har også kroppen det bra. Da yter jeg bedre, sover jeg bedre, mer energi og generelt mer fornøyd 😌 Jeg er 35 år og helse er så mye mer enn strammr lår og sixpack (som jeg seriøst ikke har lyst på).

Tok også en bodyscan for ikke lenge siden hvor alderen min var redusert med 12 år (!) innvendig og muskelmassen hadde økt med 2 kg! Så dèt veier mye mer opp enn det ytre, selv om det selvsagt var gøy å se at alt hadde strammet seg over hele kroppen :)

Fortsett den gode jobben du gjør! Du er så inspirerende :)

Hanne

21.08.2016 kl. 13:40
Hei.

Jeg blir så så glad hver gang jeg leser blogg innleggene dine, jeg har bestandig sliti med vekten min, da jeg var tenåring fikk jeg bulimi for jeg klarte ikke å gå ned normalt, men det ødela meg helt, tankene mine og følelsene mine, jeg var "stygg" uannsett, men da jeg kom i tjueårene begynte jeg på Grete Roede og klarte å gå ned normalt og ettervert så innså jeg at jeg og min kropp er ikke skapt for å være radmagre. Noen er det noen er det ikke, det er bare viktig å lære å like seg selv, og det er viktig å komme seg ut, personlig er jeg ikke noe glad i trenings studioer, jeg er veldig ukomfortabel der, men jeg liker meg i skogen sammen med familie hunden vår, så jeg går og løper og gjør øvelelser der, noen dager orker jeg ikke løpe men da går jeg i stedet:) det er bare lurt å komme seg ut, det gjør så mye.

Men den siste tiden har jeg sliti med å komme meg ut i skog og mark og spise riktig, og så anbefalte ei venninne bloggen din til meg og jeg elsker bloggen din, jeg blir så motivert i matveien og det å komme seg ut, det er så godt for kropp å sjel og ikke minst hode :) Beklager laaaangt innlegg her jeg fikk ånden over meg og måtte bare fortelle hvor mye denne bloggen betyr for meg :) Du er fantastisk og bloggen din er helt utrolig :) Tusen takk for alt du gjør :)

Puuuh over og ut.

Hanne

Marte Hopstad

21.08.2016 kl. 14:50
Så herlig! Trening og mat trenger ikke gjøres så komplisert, og dette synes jeg du formidler veldig bra i denne teksten :)

Hegemie

21.08.2016 kl. 15:45
Hva betyr 'innoverroterte skuldre?'

Desiree

21.08.2016 kl. 15:48
Hegemie: Dårlig holdning med skuldre som henger fremover :)

marie

21.08.2016 kl. 20:02
Hvor høy er du? Du ser så liten og nett ut og rumpa di er akkurat passe stor! Ellers skulle det vel ikke være nødvendig å jobbe heldag på treningssenter for å opprettholde formen, så hvilke saker og ting er det som skjer med fasongen?

Desiree

21.08.2016 kl. 20:39
marie: haha :) jeg er 160 :)

Anne

24.08.2016 kl. 14:07
Hei! Jeg sliter litt med innoverroterte skuldre, og lurer på om det er noe spesifikt man kan gjøre med det? :)

Desiree

24.08.2016 kl. 14:28
Anne: Trene rygg og tøye bryst/fremside :) Være bevist hvordan man sitter, osv :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt på ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Søk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits