7 fleip og fakta om kosthold, trening og slanking

  • 25.08.2016, 21:28

Noen myter klarer vi vist aldri avlive! Hvorfor akkurat disse har ftt s god grobunn vet jeg ikke, men jeg prver stadig komme dem til livs;)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

1. Du fr flatere mage av gjre mange sit-ups

FLEIP

En ting er at svrt p klarer trene magen effektivt ved gjre sit-ups. De fleste kobler inn hofteleddsbyerene og drar i nakken istede for bruke core. Men Sit-ups vil ikke gi flatere mage. For f til det m du fokusere p kosthold, kondisjonstrening og styrke av store musklegrupper som bein og rygg. Jepps, det er strre sjanse for f flat mage av kneby enn av sit-ups!

 

2.Det er like bra g 10 kilometer som lpe.

FAKTA i allefall nesten.

Du vil forbrenne ca like mye ved g 10 kilometer som ved lpe, men etterforbrenningen vil vre strre ved lpe. Ogs tar det jo kortere tid lpe en 10 km enn g!

 

3.Brd, ris og pasta er usunt.

FLEIP

S lenge du srger for velge fullkorn inneholder brd, ris og pasta viktige vitaminer, mineraler og fullkorn som kroppen trenger, men vi trenger ikke brd, ris og pasta i ubegrensede mengder. Med minde du er barn eller en svrt aktiv voksen er det nok med 1/4 del av tallerkenen.

 

4. Alkohol stopper fettforbrenningen.

FAKTA.

Kroppen prioriterer forbrenne kalorier i denne rekkeflgen - alkohol, karbohydrater, fett.

 

5.Sunne fettstoffer feter ikke.

FLEIP.

Alt du spiser for mye av feter. Men kroppen trenger noe fett, og da er det viktig velge de fettsyrene som har positive effekter p din helse.

 

6.Du kan ikke g ned i vekt av styrketrening.

FAKTA.

Du skal i allefall trene ekstremt mye og over lang tid fr styrketrening alene gir utslag p vekten. De store utslagene p vekten fr du enklest ved endre kosthold. Men at trening, bde kondisjon og styrke, hjelper p et vekttap og gjr det enklere holde kiloene borte er det ingen tvil om.

 

7.  tye motvirker skader og tlhet.

Dette har hvert diskutert i revis, men n er i allefall alle de lrde enige om at du ikke blir mindre stl av tye. tye har heller ikke noen direkte skadeforebyggende effekt, men ha god beveglighet motvirker bde skader og ondter, og for f god beveglighet - TY!

 

Hper du ble litt klokere.

 

Stort Smil

Desiree

12 Kommentarer

Susanne

25.08.2016 kl. 21:33
Du skriver at kroppen prioriterer forbrenne nringsstoffer i flgende rekkeflge nr du har drukket alkoho; alkohol, karbohydrater, fett.

Vet du hvordan prioriteringen er nr man ikke har drukket alkohol? :)

Desiree

25.08.2016 kl. 21:35
Susanne: Karbohydrater frst :)

Lisa

25.08.2016 kl. 21:41
Litt uenig i nr 6 :) har selv erfart ha gtt ned i vekt kun ved 20 min styrketrening hver dag i ett par mnd. Gjorde ingenting med kostholdet, men gikk ned 5 kg.

Desiree

25.08.2016 kl. 21:44
Lisa: Det finnes helt klart individuelle forskjeller, men for g ned en kilo fett m man forbrenne 7000 kalorier mer enn du trenger, og en gjennomsnittlig kvinne forbrenner kanskje 300 kalorier p en times styrketrening. Tar man godt i s 500.
Om man da trener en time hver eneste dag tilsvarer det maks 1/2 kilo i uka. De frreste oppnr de resultatene du beskriver, men det skjer :)

Camilla

25.08.2016 kl. 22:19
S Hvis man vil g ned i vekt burde man ikke trene styrke, kun kondisjon? :)

Desiree

25.08.2016 kl. 22:40
Camilla: en kombinasjon :)

Camilla

26.08.2016 kl. 08:13
Okei, takk for svar:) er en av de hoppetau ktene gode nok som en kondisjonskt? Eks den med 20*10 kten? :)

Desiree

26.08.2016 kl. 09:05
Camilla: 20 min er et mm:)

Jessie

26.08.2016 kl. 08:49
Hei

Kor effektivt er det bruke rockering med vekt p i forhold te f flate mage?

Desiree

26.08.2016 kl. 09:06
Jessie: det er bedre inn ikke noe :) men ikke veldig effektivt :)

Ida

26.08.2016 kl. 18:42
Hei! Vil gjerne ha litt mer utdypende forklaring p nummer 6 :D

Desiree

26.08.2016 kl. 18:44
Ida: Se svar lengre ned i kommentarfeltet :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits