Slanking; disse 3 punktene er ALLE enige om!

  • 16.09.2016, 10:37

Jeg var nok ikke den eneste som satt og humret og lo litt over Folkeopplysningen denne uken, men ogs med en liten rynke mellom brynene fra tid til annen. For de som ikke s episoden kan jeg si at de tok "for seg" et utvalg slanke eksperter, dietter og produkter p markede. Og avslrte s klart det hele som lureri!

Dette er jo en bransje jeg selv er en del av. Jeg er en del av den fordi jeg elsker jobbe med mennesker, og fordi jeg har en stor lidenskap for sunn mat, trening og bevegelse. Og selv om det ble dratt frem noen skrekk eksempler i Folkeopplysningen kan jeg ikke annet enn tro at det er flere som meg der ute, enn de som prver sko seg p andre utfordringer. Naivt? Kanskje.

Det morsomme med episoden var gjennomgang av ulike typer dietter, resultater og resultater p sikt. For min del gjorde det ikke annet enn bekrefte, men jeg synes det er flott at dette blir lftet fram i lyset p en mte som de fleste av oss kan forst! Jeg startet jo i min tid denne bloggen fordi jeg i en jungel av lavkarbo, rawfood, vegan og paelo, nsket vise at sunn mat er ENKELT! For det er det!

Men tilbake til dagens tema. For om man n skal prve finne noen holdepunkter som ALLE kan vre enige om, bde Folkeopplysningen, Berit Nordstrand, Atkins, Rode, lavkabo, hykarbo, lavt fett, osv, osv. Hva FUNKER, og hva er utfordringen?

Dieting
Licensed from: kentoh / yayimages.com


 

1. For g ned i vekt M du ligge i et kaloriunderskudd. Du m alts spise mindre og/eller bevege deg mer.

2. Et stabilt blodsukker er gunstig for bde helsen og vektreduksjon. Et stabilt blodsukker kan du f av kutte ut karbohydrater, men du kan ogs oppn det ved spise masse grnnsaker, kjtt, fisk, fugel, ntter, fr, egg, grove kornprodukter og meieriprodukter.

3. Det vanskeligste med slanking er faktisk holde vekten. Og her kommer man til min, og mange andres filosofi. Du m finne den livsstil som passer deg!

 For noen er det flge Berit Nordstrand sine rd, for andre er det LcHf, for deg er det kanskje noe helt annet som funker. Det er ofte en prosess som handler om prve feile litt i starten. Og det er nok grunnen til at s f klarer det. Man har gtt ned de kiloene man skal, s skal man tilbake til "hverdagen". Noen kilo kommer p igjen, ogs blir det en evig dans mellom slanking og hverdag, uten finne en ny middelvei. Tilslutt gir man opp.

Jeg har s klart mine egne meninger om hva et godt kosthold er, men liker ofte snakke om hva du skal spise MER av, ikke mindre. Men i dag vil jeg faktisk si litt om de tingene som du burde styre unna nr du nsker g ned eller holde vekten. De frreste av oss blir tykk av vanlig mat.

Man blir tykkere av:

 

  • for mye sukker 
  • for lite proteiner i kosten
  • halvfabrikat
  • raske karbohydrater
  • drlige fettkilder
  • for lite vitaminer
  • for mange kalorier
  • svingende blodsukker
  • lite aktivitet
  • drlig vskebalanse

Dette tror jeg ogs de fleste er enige med meg i!

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Smil

Desiree

 

 

15 Kommentarer

Mariann

16.09.2016 kl. 10:50
Punkt 4 som de fleste begynner bli enige om: Man skal glede seg over mat. Jo mindre man gleder seg over maten, jo mer problematisk blir det...

Helene Ragnhild

16.09.2016 kl. 11:43
Superbra Desiree!! Det er s mye bullshit der ute!

Desiree

16.09.2016 kl. 12:01
Helene Ragnhild: <3

Lina

16.09.2016 kl. 12:31
Hvirdan pvirker vskebalansen vektkning? :)

Desiree

16.09.2016 kl. 12:39
Lina: Negativ vskebalanse pvirker fordyelsen og kan gi vskeansamlinger i kroppen :)

Siri

16.09.2016 kl. 12:57
Hva er "drlige" fettkilder? Er man ndvendigvis enig om det?

Desiree

16.09.2016 kl. 13:04
Siri:
Nei, men de er heldigvis enige om hvilke som er bra :) Fisk og planter - s da kan man jo velge holde seg til dem om man er usikker ;)

Julianne

16.09.2016 kl. 14:51
Bra innlegg:) Jeg spiser mye frossen grnnsaker fra butikken. Er dette mindre sunt enn ferske grnnsaker?:))

Desiree

16.09.2016 kl. 14:53
Julianne: svrt liten forskjell :)

Martine

16.09.2016 kl. 15:00
Jeg m bare si at jeg har to forbilder: Deg, og Helene Ragnhild! Dere er s inspirerende. Om ikke jeg leser bloggene ders hver dag, s er dere ogs mine to favoritter p snapchat! Selv kan jeg mye om kosthold og ernring. Likevel, har dere alltid noe lre meg. Jeg elsker det! :)

Marit

16.09.2016 kl. 22:22
Vel talt, Desiree! Jeg m innrmme at selv om Folkeopplysningen var litt underholdende, s ble jeg psyket ut ogs. Det som sitter igjen i hodet er at det nesten er umulig holde en lavere vekt, ergo er det meningslst leve sunnere, samt at det ikke var s farlig vre litt overvektig. Ikke helt sikker p om det var det de nsket formidle, men det var det hodet mitt lagret. Hmmm.

Fortsetter flge deg isteden, jeg, du inspirerer og har en sunn tilnrming til vekt og helse. Keep ut the good work! :)

Desiree

17.09.2016 kl. 08:45
Marit: Takk! Og skummel tanke, for akkurat det var jeg redd for at noen kom til tenke!!!

Stine Marie

17.09.2016 kl. 09:59
Utrolig bra innlegg!! Er fort gjort se seg "blind" p alle rdene der ute..

Thea

17.09.2016 kl. 11:26
Hva er eksempler p ikke raske karbohydrater?

Desiree

17.09.2016 kl. 11:27
Thea:
Grovt brd, hele born, grnnsaker, br, frukt med mye vann i, fullkornspasta, havregryn, osv, osv :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits