Premenstruell kjerring!

  • 25.09.2016, 17:44

/skrevet i samarbeid med Vitamed/

 

Jeg trodde faktisk i flere r at jeg var spart for dette kvinnelige fenomenet!

Jeg var over atten r frste gang jeg fikk menstrasjon, og etter den dagen dukket fenomenet bare opp i ny og ne. Ingen smerter, ingen humrsvingninger, ingen uforklarlige kilo, ingenting!  N er jo ikke en uteblivende menstrasjon noe rope hurra over snn egentlig, men legen min forsikret meg om at jeg var frisk som en fisk, et nydelig barn har jeg ftt, flere kan jeg f og rene gikk. Til jeg fylte tretti!

Da var det som om noen bestemte seg for at n skal hun f! Jeg mistenker at jeg ikke har det verre enn kvinner flest, men jeg har valgt sutre over akkurat dette fenomenet. Jeg rett og slett hater at jeg to til tre dager i mneden ikke er meg selv! Sliten og lite treningslyst, noe som gjr meg ekstremt frustrert, nedstemt og irritabel. Og det er bare det psykiske. S kommer en kropp som oppfrer seg som om den veier bly, vondt i ryggen og oppblst og vond mage i tillegg. Sorry Daniel, you got your "man flue" jeg har PMS - selv om jeg s klart ikke vil innrmme det der og da!

Words BAD DAY Spelled In Cereal Letters
Licensed from: graficallyminded / yayimages.com

 

 

Og jeg vet at jeg ikke er den eneste! Vanlige PMS plager:

- Vektoppgang (som s klart ikke er vektoppgang - det er vann, men det har en tendens til plage oss uansett)

- Smerter i korsryggen

- Smerter i mage 

- Tung i kroppen

- Nedstemthet

- Lite energi

- Kort lunte (kanskje ikke s rart nr man ser lista over?)

 

Men selv om jeg er en premenstruell kjrring til tider vet jeg rd, og de har faktisk hjulpet meg ganske mye!

1. Du vet at det kommer.

Det burde jo egentlig ikke vre noen overraskelse at det kommer, selv om PMS kan variere mye fra mned til mned. Jeg tror at PMS i stor grad pvirkes av livet rundt en ogs. S jeg prver  ikke ha for mange baller i luften og forvente alt for mye av meg selv nr den tiden av mneden kommer. Jeg prver, og dette har faktisk stor innvirkning p humret, eller lunta. Jeg har rett og slett mer overskudd til skjerpe meg!

2. Kosttilskudd.

Fr jeg selv ble en premenstruell kjerring lrte jeg at tilskudd av riktige fettsyrer kan dempe bde de fysiske og de psykiske PMS plagene. S i flere r har jeg anbefalt Nattlys Forte til mine kunder! Nattlys Forte inneholder Omega 6 eller GLA. Et underskudd av GLA forsterker PMS plager og syptomer p overgangsalderen. Kroppen lager selv de fleste fettsyrer vi trenger, men noen fettsyrer m vi tilfre gjennom kosten. Omega-6 eller GLA er en av disse. Og de fleste av oss fr i oss for lite.

Jeg anser meg selv for spise ganske s sunt, men daglig tilskudd av Nattlys Forte har alts tylet min premenstruelle Kjrring ganske mye. Jeg merker forskjell hvis jeg glemmer ta dem for si det snn! Hvis du har lyst til teste Nattlysolje fr du n frste boks du kjper hos Vitamed til halv pris HER

Nattlys olje er ogs et godt tilskudd om man er plaget med trr hud, kle og eksem. 



 

3. Beveg deg.

Det er jo min lsning p det meste her i livet! Ikke bare vil det lsne spenninger i kroppen, men jeg lover at det gir humret et lft! Det skal ikke s mye til. Veldig fint at jeg skriver dette innlegget etter ha pleiet sofaen i fire dager! N skal jeg helt klart ut trene, og neste mned skal jeg skjerpe meg!

 

Noen som kjenner seg igjen?

Andre lure rd mot PMS?

Mottas med glede!

Smil

Desiree

4 Kommentarer

Henriette Celin

25.09.2016 kl. 18:28
Uff, har det n jeg og har innmari vondt. Men har hatt yoga og beveg meg litt, s det har hjulpet p. Ellers drikker jeg mye vann, men burde vel tatt noe mer for det nr jeg har veldig vondt (:

Elizabeth

25.09.2016 kl. 21:37
Kjenner igjen alt du beskriver over, men du kan gange dine symptomer med ti... Kom p meg etter fylte 35, tror jeg. I de verste periodene gr jeg i en pms-"rus" i opp til to uker fr mensen. Trening har absolutt en positiv effekt, merker stor forskjell p nr jeg har vrt slv p den fronten. I tillegg m jeg bruke antidepressiva p de mest stormfulle dagene. Funker overraskende godt. Har prvd nattlysolje for flere r siden, fr pms-en ble helt ille. Merket aldri noen effekt av det. Tmte bare lommeboka...

Lene

25.09.2016 kl. 23:38
Fler med deg 😊 Men m desverre vre rlig si at det blir VRRE. Som Elisabeth over her skriver, ble det ogs hos meg vrre etter fylte 35. Har n bestilt nattlysolje for prve det, etter din anbefaling, men tror ikke det hjelper. Men blir jo desperat fr prve alt ☺ Hper du fr en bedre dag i morgen.

Treningsavhengig

27.09.2016 kl. 11:39
S enig i at det har blitt verre med ra! har alltid hatt det ganske enkelt her, men plutselig sa det PANG. "Godt" vi er flere :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits