FIT & FUN #1- HIIT treningen som gir maksimalt utbytte p kort tid!

  • 02.10.2016, 16:32

HIIT, eller hy-intensitet-intervall-trening, er en treningsmetode hvor du gir alt du har, 100%, i korte, korte intervaller. Etterfulgt av en enn korter hvile eller en roligere arbeidsperiode.

Teorien bak det hele, og teorien er god nok, er at denne type trening ker kroppens behov for oksygen. Ikke bare under selve treningen, men ogs i perioden etter. Uten bli for faglige er det dette som avgjr hvor mye kalorier og fett en treningskt forbrenner, bde under og etter en kt.

Studier har vist at denne typen trening faktisk kan ke etterforbrenningen med s mye som 200 kalorier sammenlignet med tradisjonell styrketrening.

S om du ikke alltid har lang til til trening er det ingen grunn til fortvile. 

BONUS! Forskning viser at denne typen trening er srlig bra for deg som nsker ta av litt ekstra rundt midjen! 



 

 

I morgen begynner gratisuken av FIT online BOOTCAMP. Programmet er sendt ut til alle som har bekreftet at de ville st p mailinglisten min. Om du ikke har ftt mail s er det derfor. Lover og regler nr man skal sende ut til flere hundre personer sier at du m godkjenne dette frst. Men send meg gjerne PM med e post, s sender jeg ut enkeltvis til de som nsker, i morgen.

Ukens treningsprogrammer har deltagerene alt ftt p mail sammen med kostplan og oppskriftshefter, men hver uke postet det bde en LIVEtrening og en FIT & FUN kt i FB gruppen. Formlet med kten som heter FIT & FUN er ha et ukentlig alternativ om man ikke har tid til trene en av basektene! Eller hvis man plutselig vil ha en bonuskt. Disse ktene er HIIT workouts!

Denne ukens FIT & FUN ville jeg ogs dele p bloggen, siden denne tross alt er gratis, men nr de som har betalt for vre med i 10 uker fremover begynner deres FIT BOOTCAMP neste mandag, er dette kter som kun blir delt der, snn m det nesten vre.

Denne kten har jeg kalt Alle gode ting er 3.

Du fr 3 velser, som skal utfres i 30 sekunder *3

Og s skal du gjenta dette 3 ganger! Jeg har lagt ved en liten video med velser og beskrivelse. Jeg gjr hver velse i 30 sekunder, s alt du trenger gjre er flge denne videoen - 3 ganger - ferdig!


 

 

 

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

1 Kommentar

Kathrine

02.10.2016 kl. 16:47
Denne gleder jeg meg til, helt type kt jeg liker :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits