Overkropp + cardio = god fettforbrenning

  • 06.10.2016, 09:44

De som flger meg p snap har kanskje lagt merke til at to ukas kter er kombinasjonen overkropp + kondisjon. N gjr ikke jeg det fordi det gir god fettforbrenning. Jeg gjr det fordi Daniel bruker lengre tid p trene armer enn meg, eller det vil si - jeg trener ikke armer. S noe m jeg jo gjre mens han pumper jern! ;)

Men kombinasjonen er veldig god for fettforbrenning, og dette er vel et lite pluss for de med drlig tid til trening?! Du fr bde styrke, kondisjon og fettforbrenning p en liten time!



Vi tar teorien frst!

Under styrketreningen forsyner musklene seg godt av kroppens glykogenlagre.  S nr kroppen har brukt opp dette lageret til brennstoff under styrketreningen har den ikke noe annet valg enn g ls p fettlagerene nr du n legger inn en kondisjonsdel etter styrketreningen. For at kondisjonsdelen ogs skal ha en god effekt p kondisjonen burde den vre minst 20 minutter. Min favoritt er trappemaskinen!

Min kt for overkropp ser slik ut:

Nedtrekk bredt grep

Sittende roing smalt grep

Stende roing i kabel - bredt grep

Push ups

Dips

Sidehev med manualer

En arms skulderpress med manualer

8-10 rep *3


Hva tenker du om denne mten legge opp styrketreningen p?

 

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

 

6 Kommentarer

kristina

06.10.2016 kl. 14:00
hei, hvilke typer cardio kter har du?

Desiree

06.10.2016 kl. 14:01
kristina: Akkurat til denne kten pleier jeg som jeg skriver g 20 min p trappemaskin :)

Ann Torill Sandbk

06.10.2016 kl. 17:26
Jeg pleier varme opp med 3-5 km p mlla(jogg). Betyr det at jeg burde gjre omvendt?

Desiree

06.10.2016 kl. 17:56
Ann Torill Sandbk: om mlet er fettforbrenning - ja :)

Marthe

08.10.2016 kl. 22:01
Hei!

Jeg har ogs lest at om man skal kombinere styrketrening og cardio, s lnner det seg ta den delen man nsker f best effekt ut av frst. nsker man best effekt av kondisjonstrening s tar man den delen frst, s styrke. nsker man best effekt av styrketreningen tar man den frst, s kondisjonsdelen. Stemmer ikke dette? :)

Digger bloggen din! Masse gode tips bde til mat og trening, og ikke minst inspirasjon :)

Desiree

08.10.2016 kl. 22:55
Marthe: Det stemmer nr man kommer til treningsfremgang, men nr det kommer til fettforbrening er dette en effektiv mte f det lille ekstra ut av treningen :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits