Jeg m ta grep om kostholdet mitt! Og dette er det jeg skal endre:

  • 06.10.2016, 15:06

P denne tiden i fjord slet jeg med treningslyst og motivasjon. Men etter mneder med iherdig jobbing lsnet det endelig, og n - et r etter er jeg i bedre form enn jeg har vrt p lenge. Det fles godt! Men hver gang det skjer endringer i livet pvirker ogs dette trenings og matvaner. Og n m jeg faktisk gjre nye grep.

- Hvorfor er det s tungt? Spurte jeg Daniel p trening onsdag.

Jeg hadde tatt 10 kilo av et apparat i forhold til hva jeg pleier trene med, og det fltes fremdeles som bly! Snn har det fltes i noen uker n uten at jeg  helt har skjnt det. Samtidig har jeg begynt f kviser igjen og hret har allerede gtt inn i vintermodus. Trt, sprtt og livlst. Sleng med at jeg er konstant trtt og sovner fr klokka er ti om kvelden. Det er ikke snn jeg er vant til ha det?!

Heldigvis skulle det ikke mye selvransakelse til fr jeg fant synderen! Jeg har slurvet med maten - mye og lenge. Ja, det skjer oss alle. Ogs vi som liksom vet bedre. Jeg skylder som alle andre p en hektisk hverdag. Og i flere uker n har jeg levd p lunsj ogs ikke noe fr middag i 7-8 tiden. Noen dager kanskje bare noen knekkebrd og s middag. Det er ikke mat som gjr kroppen glad! Det er heller ikke mat som gir god energi! Men det er typisk meg nr jeg kaster meg over nye prosjekter, og n er det slutt for denne gangen. Tilbake til gode vaner.

Og her kommer dagens tips til deg og meg selv ;)

Nr du nsker gjre endringer, eller som meg komme tilbake til gode vaner, sett deg ned skriv opp hva du nsker at disse vanene skal inneholde, flytt fokuset vekk fra hva du tenker at det ikke skal inneholde. Det betyr ikke noe.

Sm min liste starting to day:

Begynne hver dag med et glass sitronvann  - fordi:

1. Gir immunforsvaret et BOOST

Sitroner inneholder masse vitamin C. De fleste av oss er klar over at vitamin C er bra for immunforsvaret, men visste du at nr du er stressa s trenger kroppen din mer vitamin C enn ellers for holde immunforsvaret in shape?

2 . Bra for fordyelsen.

Dette har jeg skrevet mye om fr. Bde varmt vann og sitron gjr at fordyelsen gr letter, virker smertestillende p en vond mage og motvirker oppblsthet.

3. Motvirker kviser

 

Spise smoothie til frokost - fordi:

Jeg akkurat n fler at kroppen har et underskudd p det meste. Med en smoothie fr jeg i meg masse frukt og grnt, jeg kan tilsette masse gode saker som gir kroppen ekstra nringsstoffer, og siden jeg ikke er s sulten om morningen er dette en god mte srge for fylle opp kroppen med gode saker helt fra starten av!

 

Spise mellommltider av br og ntter 2 ganger om dagen - fordi:

Det gir et stabilt blodsukker og jeg trenger ekstra frukt og grnt akkurat n. Ntter inneholder ogs sunt fett, fiber og antiosidanter. I love them!

 

Drikke et stort glass vann fr hvert hovedmltid -  fordi:

Jeg er skikkelig drlig p drikke vann. Vanligvis gjr ikke dette noe fordi jeg spiser s mye grnnsaker, men nr jeg heller ikke gjr dette blir huden min trr og gufsen og jeg fr kviser.

Listen min er ikke lang, og den inneholder ikke en eneste ting jeg skal kutte ut. Men jeg vet at om disse tingene faller p plass igjen, s vil jeg f tilbake energien min og fle meg tusen ganger bedre!

Som jeg pleier si - Mat er ikke fienden! Den er din beste samarbeidspartner mot en kropp du trives med bde p innsiden og utsiden! 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

 

 

9 Kommentarer

Ida Karense

06.10.2016 kl. 18:03
Gode tips! Digger bloggen din og kostholdet dere har! Jeg har selv diabetes 1 (siden jeg var 8 r), s oppskriftene dine er perfekte👍🏼 takk for inspirasjon!

Svani

06.10.2016 kl. 18:54
Kjempe bra skrevet!

Ida Marie

06.10.2016 kl. 21:00
kjempe bra blogg =) men noen tips til oss med nttallergi ?

Nina

07.10.2016 kl. 06:16
Lykke til :)

Her spiser jeg masse br til kveldsmat hver dag, ellers fr jeg i meg endel frukt og grnt gjennom dagen som regel. :D

Marita

07.10.2016 kl. 21:28
Bruker du en hel sitron i det varme vannet? Presser du bare ut saften eller kutter du opp i skiver? :)

Desiree

07.10.2016 kl. 21:36
Marita: saften fra 1 sitron

hanne

07.10.2016 kl. 21:32
Hvordan er sitronvannet? Kokvarmt eller bare lunkent? Mye sitron?

Desiree

07.10.2016 kl. 21:36
hanne: 1 hel :) som te :)

Marlene

17.11.2016 kl. 10:51
Hvor mye ntter til dagen? Jeg holder p telle kalorier for g ned i vekt, men vil gjerne f i meg de mineralene, vitaminene og nringsstoffene trenger i lpet av dagen. Noen tips?

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits