Denne 20 minutters kten tilsvarer 60 min jogging! Hva velger du?

  • 09.10.2016, 17:00



 

Liten tid er unnskyldning nummer 1 nr vi dropper treningen. Ikke bare skal man kunne sette av en times tid til selve treningen, men mange fler ogs at de m p et treningssenter for kunne trene. S ikke bare en klokketime til trening, men kanskje ogs 20-30 minutter til transport og skravling. 

Men er det virkelig ndvendig? 

Om du har spesefikke treningsml som lpe en marathon, bli sterkere i kneby, stille i fitness, fullfre et triatlon - ja, da er det ndvendig.

Men om mlet ditt er god helse, en sunn kropp, normal vekt, litt strammere rumpe, bedre kondisjon, mer ork og overskudd - da trenger du hverken treningssenter eller lang tid.

Fr jeg gr videre s m jeg f lov til si at det er mange fordeler ved vre medlem p et treningssenter, men det at du ikke rekker dit 3 ganger i uka burde ikke vre grunnen til at du skipper treningen! 20 minutter intervalltrening med utholdeende styrketrening som fr opp pulsen har nemlig samme effekt som 90 - 120 minutter trening ved moderat intensitet. 

Og en slik kt skal du f av meg i dag!

Vr velse skal jobbes i 30 sekunder, g direkte til neste velse. Nr du har fullfrt runden tar du en liten pause. Hvor mange runder klarer du p 20 minutter? 

 

velse 1

Kneby eller kneby med hopp.

 

velse nummer 2.

 

Stende roing. Du kan bruke 2 vannkanner som motstand om ikke du har vekter hjemme. 1 liter vann veier ca. 1kg.

 



velse nummer 3

Planke med twist eller tap over.



velse nummer 4.

Utfall bakover eller hoppende utfall

velse nummer 5

Skulderpress



velse nummer 6

Dobbel swing. Her kan du ogs bruke en vannkanne som motstand.



velse nummer 7

Walk out eller walk out med tap



velse nummer 8

Velg mellom Burpees og Push up Jacks

Jeg viser 3 varianter av burpees


 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Smil

Desiree

3 Kommentarer

Vilde

09.10.2016 kl. 17:42
Tusen takk for tips, dette skal jeg virkelig prve ut ettersom jeg er veldig glad i slike "sirkeltreninger" :-)

Vera

09.10.2016 kl. 22:40
Bloggen din er den eneste jeg gidder flge. :) Fortsett som du gjr, stor inspirasjon! 😀

Lurer litt p, siden du lper; har du noen gode tips til trening nr man har en strukket hoftebyer? Har holdt meg i ro i 2 uker, men er jo avhengig av jogge! Fles ikke bra. 😱

Desiree

10.10.2016 kl. 07:14
Vera: Hvile og alternativ trening :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits