14 dager med nytt kosthold; hva er effekten s langt?

  • 21.10.2016, 18:00

For to uker siden delte jeg med dere at jeg faktisk mtte ta meg litt sammen nr det gjaldt mitt eget kosthold. Ikke at jeg spiser usunt, men en lengre periode med mye stress og lite fokus p meg selv (noen som kjenner seg igjen?) har jeg forsmt mengde mat, frukt og grnt og en del av de sm tingene som kroppen min trenger for ha det bra, og jeg trenger for ha god energi.

Resultatet var at jeg hadde gtt ned p vekter i samtlige velser p trening, ftt kviser, gufsen hud, livlst hr, sovnet fr kl.ti hver kveld og faktisk flte meg sliten hele tiden!

Vi er ofte opptatt av hvordan mat pvirker vekten, det er sjeldent vi tenker p at mat faktisk pvirker mer enn fettlageret ditt!

Uansett, s mtte jeg gjre grep. S jeg satte opp en liste over ting jeg nsket fokusere mere p!

 

Begynne hver dag med et glass sitronvann  - fordi:

1. Gir immunforsvaret et BOOST

Sitroner inneholder masse vitamin C. De fleste av oss er klar over at vitamin C er bra for immunforsvaret, men visste du at nr du er stressa s trenger kroppen din mer vitamin C enn ellers for holde immunforsvaret in shape?

2 . Bra for fordyelsen.

Dette har jeg skrevet mye om fr. Bde varmt vann og sitron gjr at fordyelsen gr letter, virker smertestillende p en vond mage og motvirker oppblsthet.

3. Motvirker kviser

 

Spise smoothie til frokost - fordi:

Jeg akkurat n fler at kroppen har et underskudd p det meste. Med en smoothie fr jeg i meg masse frukt og grnt, jeg kan tilsette masse gode saker som gir kroppen ekstra nringsstoffer, og siden jeg ikke er s sulten om morningen er dette en god mte srge for fylle opp kroppen med gode saker helt fra starten av!

 

Spise mellommltider av br og ntter 2 ganger om dagen - fordi:

Det gir et stabilt blodsukker og jeg trenger ekstra frukt og grnt akkurat n. Ntter inneholder ogs sunt fett, fiber og antiosidanter. I love them!

 

Drikke et stort glass vann fr hvert hovedmltid -  fordi:

Jeg er skikkelig drlig p drikke vann. Vanligvis gjr ikke dette noe fordi jeg spiser s mye grnnsaker, men nr jeg heller ikke gjr dette blir huden min trr og gufsen og jeg fr kviser.

Bare ved fokusere p disse tingene har mye annet falt tilbake p plass. Jeg spiser mer frukt og grnt, er flinkere til f i meg gode fettsyrer og jeg fr inn 3 hovedmltider om 1-2 snackmltider om dagen igjen.

Resultatet p bare fjorten sm dager?

 

- Kvisene er borte!

- Jeg har satt ny pers p flere velser p trening!

- Jeg er ikke den frste som sovner p soffaen lengre.

- Hret mitt har gtt fra vre fett, trt og livlst (ja, det kan vre alt det p en og samme gang) til medgjrlig. 

- Hudtonen min har blitt jevn igjen. Og istede for aksegr hud er jeg normalt blek med litt farge i kinnene.

- Huden er ikke trr lengre

- Ingen bl ringer under ynene

- Mye mer energi og overskudd



Et godt kosthold betyr s mye for livskvalitet, energiniv og helse. Og som du ser skal det veldig lite til <3

 

God helg

Desiree

 

 

15 Kommentarer

Karoline

21.10.2016 kl. 18:43
Hvor mye sitron har du i vannet ditt? Gjr sitron p flaske samme nytte? :)

Karoline

Desiree

21.10.2016 kl. 18:52
Karoline: sitron p flaske gjr ikke samme nytte :) 1-1/2 :)

Maret

21.10.2016 kl. 19:21
Kilde? Kilde? Kilde?

Desiree

21.10.2016 kl. 19:46
Maret: Kilde til hvordan mitt personlige kosthold pvirker meg?
P.s. Hvis du legger igjen en e post som faktisk er riktig s kan jeg sende deg kilde til det andre du kommenterte for noen dager siden.

cheerchrissy.blogg.no

21.10.2016 kl. 19:24
S gy at nytt kosthold har gitt resultater:D

21.10.2016 kl. 20:32
S inspirerende hre hvor mye mat pvirker hele kroppen :-)

"Spiser du bra fr du det bra" :-)

Hvor har du forresten kjpt den gr cardiganen/jakka du har p bildet?:-)

Og takk for en super blogg! Dine innlegg og livsfilosofi har endret mye i min tankegang - takk!:-)

Desiree

21.10.2016 kl. 20:38
Anonym: takk :) Den er fra Zara :)

Anelis

21.10.2016 kl. 20:40
Har du tips til gode oppskrifter p smoothier 😃 Har s lyst til legge om kosten da jje har god erfaring mdd dette fra tidligere, men jeg faller i feller hele tide 🤔🤔🤔

Desiree

21.10.2016 kl. 20:52
Anelis: har en egen kategori her p bloggen som heter smoothie & juice :)

Kine

22.10.2016 kl. 16:52
Har du en hel sitron i vannet ditt? S det er ikke nok med et par sitronskiver i vannet?

Desiree

22.10.2016 kl. 17:19
Kine: nei :) det er ikke nok :)

Lene

24.10.2016 kl. 17:40
Heisann :)

Skviser du fersk sitron i kaldt vann? Eller koker du opp vann og skviser det i varmt vann? Jeg pleier selv koke vannet. Ellers fin post som motiverer ☺️

Desiree

25.10.2016 kl. 08:24
Lene: Jeg bruker kokt vann :)

sonja

25.10.2016 kl. 08:18
M sitronen vre ferskpressa samme dag som man drikker den, eller kan man presse flere i gangen s man har noen dager?

Desiree

25.10.2016 kl. 08:23
sonja: Du kan lage opp for 2-3 dager :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits