5 ting du burde vite om trening + mid season sale!

  • 23.10.2016, 20:31

/inneholder sponset link/
 


Jeg har n jobbet i treningsbransjen i snart 12 r, og gjennom disse 12 rene er det et par myter, sannheter eller oppfatninger som stadig dukker opp.

Derfor har jeg i dag lyst til dele 5 ting du burde vite om trening.



 

Variasjon er nkkelen til all fremgang!

Kroppen er utrolig tilpassningsdyktig. Flger du det samme treningsprogrammet i tte uker vil treningseffekten avta og fremgangen stagnere.

Lsningen er gjre endringer i treningsprogrammet ditt hver 4-8 uke. Bytt ut noen velser, legg p flere vekter, test ut en ny intervall, det er ikke store forandringene som skal til.

 

 

Kondisjonstrening er ikke den eneste mten g ned i vekt p.

Selv om kondisjonstrening forbrenner mer kalorier enn styrketrening der og da, viser forskning at den beste mten f et godt, varig vekttap p en kombinasjon av  styrke og kondisjon.




Det er ingenting som heter fettforbrennings sonen.

Mange har lrt at ved trene med lav intensitet forbrenner mer energi fra fettlagrene.

La oss ta et helt konkret eksempel:

 

Du skal trene i 60 minutter

 

  • Du velger g i i 5 km/h, p 60 minutter gr du alts 5 km og plulsklokka sier at du har forbrent 300 kalorier - i fettforbrenningssonen .

 

  • Du velger jogge i 10 km/h, p 60 minutter jogger du dermed 10 km og pulsklokka sier at du har forbrent 700 kalorier, i tillegg til dette kommer en hyggelig etterforbrenning fordi du har jobbet ved hy intensitet.

 

Nr man jobber i fettforbrennings-sonen kommer 40% av kaloriene fra fett. P joggetur nummer 1 forbrant du alts 120 kalorier fra fett.

P tur nummer to kom 20 % av kaloriene fra fett, totalt 140 kalorier.

Med andre ord s forbrenner man bde flere kalorier og mer fett ved trene utenfor fettforbrenningssonen.

 

 

Teknikk er det viktigste av alt.

Det hjelper ikke hvor effektiv en velse er hvis ikke du kan utfre den riktig.

Feil teknikk gjr ikke bare en velse mindre effektiv, du kan ogs risikere at du ikke trener det du faktisk nsker trene eller pdrar deg en skade.

Er du usikker, velg en alternativ velse eller sk hjelp.


Trening er ikke den beste veien til et vekttap.

Skal du g ned 1/2 kilo i uka s m du ha et kaloriunderskudd p 500 kalorier om dagen, eller 3500 kalorier i uka. Det er veldig vanskelig trene bort 500 kalorier hver eneste dag. Du m faktisk trene ganske hardt for forbrenne 500 kalorier.


 

Det beste er alltid kombinere trening og  sunt kosthold.


Min flotte sponsor Trimtex har i disse dager Mid season sale med opp til 70% p flere godbiter. Du finner salget  HER

 

Stort Smil

Desiree

 


 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits