HIIT trening for maks kalori og fettfobrenning? Vi ser p teori og praksis

  • 25.10.2016, 13:27

/treningstirsdag i samarbeid med Atkins Norge/

 

HIIT, eller hy-intensitet-intervall-trening, er en treningsmetode hvor du gir alt du har, 100%, i korte, korte intervaller. Etterfulgt av en enn korter hvile eller en roligere arbeidsperiode.

Teorien bak det hele, og teorien er god nok, er at denne type trening ker kroppens behov for oksygen. Ikke bare under selve treningen, men ogs i perioden etter. Uten bli for faglige er det dette som avgjr hvor mye kalorier og fett en treningskt forbrenner, bde under og etter en kt.

Studier har vist at denne typen trening faktisk kan ke etterforbrenningen med s mye som 200 kalorier sammenlignet med tradisjonell styrketrening.

S om du ikke alltid har lang til til trening er det ingen grunn til fortvile. 

 

BONUS! Forskning viser at denne typen trening er srlig bra for deg som nsker ta av litt ekstra rundt midjen!  



 

 

 

S, i dag skal jeg gi deg fire HIIT kter du kan gjr bde hjemme, ute, p mlla og p et treningsstudio.

 

Program 1:

For en full kt kjrer du 30 sekunder av hver velse *2 - Alts 2 minutter p hvert sett. 


Program 2:

Kjr hele videoen 2 ganger


Program 3 :

HIIT intervaller p mlle.

2 minutter gange i godt tempo. Minst 6 km/h og 6% stigning

2 minutter jogging. 8-10 km/h 2 % stigning

1 minutt lp. 10-14 km/h 2% stigning

30 sekunder spurt

Gjenta det hele 2-4 ganger

 

Program 4:

HIIT trening utendrs

Her trenger du en bakke

Start med lpe opp og ned bakken s fort du kan i 20 sekunder, ta 10 sekunders pause * 8 =4 minutter

Deretter skal du bruke velsene i videoen under:

G utfall oppover 30 skritt.

Utfr larven i oppoverbakke 10 ganger.

Utfr mountain climber i bakken 30 ganger

Kjr hoppende utfall oppover i bakken 10 ganger.

 

Start p toppen med lpingen igjen = 4 minuttter og gjenta hele sekvensen totalt 3 ganger.

 

Svett smil

Desiree

 

2 Kommentarer

Victoria Larsen

25.10.2016 kl. 13:40
Inspirerende!

Theap

27.10.2016 kl. 01:24
Gode tips👍😄 Jeg skulle gjerne lest bloggen din s mye oftere, men pc'en lser seg hver gang jeg trykker inn p et av innleggene dine😒 I dag kom jeg en sjelden gang inn via mobilen. Flere jeg kjenner har ogs samme problemet😕 Sier ifra for jeg har jo s lyst til lese bloggen hele tiden😊😊

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits