Styrke og fettforbrenning for nybegynnere - hjemmetrening

  • 01.11.2016, 11:00

I gr delte jeg et innlegg p bloggen med styrke og fettforbrenning for nybegynnere, i studio.  Flere lurte p om ikke jeg kunne lage det samme for hjemmetrening. Det ligger alt et fullkroppsprogram p bloggen for hjemmetrening, men jeg kan s klart dele det p nytt :)



 

For best utbytte i forhold til fettforbrenning starter vi med 10 minutter oppvarming for s g rett over p styrkedelen.

Utstyr:

Manualer eller vannkanner /sekk med tyngde i.

 

10-12 rep * 3 serier

 

velse nummer 1.

Kneby




 

Slik gjr du:

St med hoftebreddes avstand mellom fttene. Du kan gjerne la trne rotere litt utover.

Hold ryggen rett og brystet frem mens du "setter deg ned"

 

Pass p:

Prv holde knrne dine bak trne.

Hele fotslen skal vre i kontakt med gulvet.

Trekk navelen inn mot ryggsylen.

 

velse 2

Stende roing


velse 3

Walkout


velse 3

Bulgarsk Splittkneby eller Splitt kneby




Slik gjr du:

St med det ene benet godt forran det andre.

Tenk god holdning. Skulderbladene sammen og magen p.

Pass p:

Hold overkroppen stabil gjennom hele velsen.

Kneet godt bak fremste t.

 

velse 4

Rygghev



Slik gjr du:

Ligg p magen.

Lft overkropp og armer slik at brystet slipper gulvet. Press skulderbladene sammen fr du strekker deg ut.

Reverser bevegelsen.

Pass p:
At du fr kontakt med baksiden din. Kjenn etter at du bruker verste del av rygg.

Hold blikket ned s du ikke overanstrenger nakken

 

velse nummer 5

Hoftehev





Pass p:

Jo hyere kan du plasserer bena p jo tyngre blir velsen, men her som med alle andre styrkevelser er teknikk viktig. Ikke velg en kant som er s hy at du ikke klarer strekke ut hoften i topp-posisjon.

 

velse 6

Variasjon av planke

 



Deretter skal s kten avsluttes med 15-30 minutter kondisjon ved s hy intensitet du klarer!

Trener du hjemme p stuegulvet kan du blant annet teste FIT Cardio 1 HER

 

 

2 Kommentarer

Maria

17.12.2016 kl. 07:51
Vet at trening er bra, men jobber mye i dagligvarebutikk, og er sliten nr jeg kommer hjem.. Kjpte en tredemlle til 10 000, som jeg n opplever bare trke stv av... Har du noen raske og effektive velser som man kan ta, ett par tre ganger i uken?😊

Desiree

17.12.2016 kl. 09:51
Maria: Hvis du ser under kategori lpeskolen s finner du masse :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits