Spis dette i stede for dette - og g ned 1/2 kilo i uka

  • 02.11.2016, 14:56

Regnestykket er enkelt:

For g ned en halv kilo i uka trenger du et kaloriunderskudd p 3500 kalorier i uka. Eller 500 om dagen.

Jeg mener s klart at den beste kombinasjonen er bevege seg mer og spise smartere. Ikke mindre, men smartere. Her fr du noen tips til hvordan du kan kutte mellom 100-200 kalorier fra et mltid, uten at det gr utover smak eller metthetsflelse!

 



 

1. Dropp tortillalefsen i fredagstoacoen, og spis heller fyllet som en tacosalat. Da har du spart ca. 200 kalorier per lefse.

2. Fyller du 1/4 del av tallerkenen med spagetti i stede for 1/2 sparer du ca. 200 kalorier. Fyll opp resten av tallerkenen med grnnsaker, wok eller salat.

3.Lager du omeletten din av 1 helt egg + 2 eggehviter i stede for 2-3 hele egg sparer du 150 kalorier.

4. Gr du mye p kaffebar? Bytt ut helmelk med lettmelk og dropp sukkersirup. Kalorier spart? Nesten 300!

5. Fyller du vanligvis 1/4 del av tallerkenen med ris? Bytt dette ut med blomklsris og du sparer 150 kalorier.

6.Spis kyllingen uten skinn. 100 kalorier.

7. Dropp Cappuccinoen og drikk sort kaffe istede. 100 kalorier.

8. Bytt ut isdesserten med hjemmelaget sorbet laget av frosne br og litt stning. 200 kalorier.

9. Bytt ut potetmosen med most blomkl eller brokkoli. Fyller du 1/4 del av tallerkenen har du spart 100 kalorier.

10. Bytt ut 3 dl potetgull med 3 dl popcorn. 100 kalorier.

11. Bruk lett smreost, sterk sennep eller most avokado p brdet istede for smr. 100 kalorier spart per brdskive!

12. Spis sashimi stede for andre varianter med ris. 100 kalorier spart i en porsjon med 6-8 biter.

13. Bytt ut en cheeseburger med vanlig burger. 100 kalorier.

14. Bytt ut crutongene i salaten med mer grnt. De inneholder 10 kalorier per stykk.

15. Bytt ut sukkerholdig drikke med vann eller sukkerfri. Du sparer 150 -200 kalorier per glass.

 

Som du ser vil sm bytter kunne gi ganske store utslag p din kropp og helse. Det handler egentlig ikke om hva du skal spise mindre av, men hva du kan spise mer av!

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Smil

Desiree

 

6 Kommentarer

Victoria Larsen

02.11.2016 kl. 15:11
Mange gode tips! :D

Lena

02.11.2016 kl. 20:25
Du er gull,jente 💖

Silje

02.11.2016 kl. 20:41
Hva er det du har i krukken p bildet? Det s godt ut :-p

siri

02.11.2016 kl. 21:42
Eg klare endelig g ner ett kilo i uka eg:D bare ved entre p matvarene bevege meg mer:D er s deilig:D

Karia

03.11.2016 kl. 06:58
Lurer p hva du bruker i stekepannen din nr du bruker den til matalaging? Jeg bruker noen drper med raps olje, men er det egentlig veldig mye kalorier i den?!

Desiree

03.11.2016 kl. 12:03
Karia: Jeg bruker smr, og noen ganger raps :) Har god panne s trenger ikke mye :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits