Slik skaper du endringer som faktisk holder #1

  • 06.11.2016, 16:00

Det mest naturlige ville vre holdet dette innlegget igjen til januar, s kall det gjerne mitt litte opprr mot "mandagsmentaliteten". Jeg forstr at motivasjonen fr et ekstra boost ved tanken om en ny start, men en ny start kan vre akkurat n!

S selv om du ikke tar disse rdene i bruk fr nyttr, s hper jeg du vil lese dem, reflektere og ta dem med deg. Enn s lenge har jeg lagd fire innlegg, som postes hver sndag fremover.




 

Fire? Hvorfor ikke komme med alle rdene p en gang? Ja, se der kommer vi alt til mitt rd nummer 1!

1. Ikke brenn opp alt kruttet med en gang.

Og da snakker jeg ikke bare om trening, men vi kan godt ta den frst, siden det er der det er mest tydelig. For hvor mange har ikke bestemt seg for legge om livsstilen, bli mer aktiv og flinkere til trene? For s hive seg over tre, fire og fem harde kter i uka, for s gi opp etter en mned eller to?

Skap gode forutsettninger for deg selv. Har du en travel hverdag med mange baller som skal sjongleseres, famile, barn, fritidsaktiviteter, osv, osv er det kanskje ikke en god forutsettnig klemme inn 4 turer p treningssenteret siste? Hva kan du gjre for skape gode forutsettninger til dine nye treningsvaner?

- Trene smartere og mer effektivt.

- F hjelp til sette opp treningsprogrammer som passer din hverdag og dine ml.

- Kan du trene hjemme eller ute for ha mer fleksibilitet rundt treningen din?

- Eller kanskje det er bedre avtale med familien at du har dine faste treningstider akkurat som andre har sine faste aktiviteter.

 

Begynn p ditt niv. Alle har vrt nybegynner en gang. Man begynner jo ikke trene fordi man er i god form, man beynner fordi man har et nske om bli det. Begynner du p ditt niv gir du deg selv best mulig utgangspunkt. Du bygger opp kroppen din i riktig tempo, lrer riktig teknikk og legger et godt grunnlag.



 

Samme prinsipper burde brukes nr du skal legge om kostholdet. Du trenger ikke snu hele livet p hode! Start i det sm, legg til ting i ditt daglige kosthold som fles bra! Legg til mer frukt og grnt, kanskje et mellommltid eller to, litt mer vann i lpet av dagen, kanskje noen sunne alternativer til sukker i ukedagene og veldig mye er gjort!

Selv om du er supermotivert og vil alt N, s hold litt igjen, spar p motivasjonen din, skap mestring og gi den grobunn s den varer og varer, istede for bli brukt opp p en liten mned eller to.

 

Stort Smil

Desiree

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits