Skikkelig lei alt tullet!

  • 10.11.2016, 16:41

For snart fire r siden startet jeg denne bloggen fordi jeg nsket skrive en blogg om vanlig sunn mat, tilgjengli trening og gode valgmuligheter for de som kanskje ikke er s interessert i sixpack, makslft i benk, flexfriday og mat med masse fremmedord.

Jeg ville dele litt av min sunne hverdag, som per min definisjon er ganske s normal. Vi er aktive, jeg trener litt, vi lager maten vr fra bunn av, styrer unna undvendig sukker, spiser mye grnt, koser oss nr det er naturlig og det er faktisk det som skal til - for folk flest.

I det store og det hele fler jeg at jeg har lykkes med det.

Har jeg ikke?



 

Men det detter stadig inn sprsml i innboksen min om hvorfor man ikke burde spise det, hvorfor jeg sier at bananer er sunt, men det og det ukebladet skriver at bananer m man ikke finne p spise, hvorfor har jeg noen oppskrifter som er lavkarbo, selv om jeg ikke er "pro" lavkarbo, hvorfor er det 1 ss sukker i den oppskriften da blir det jo ikke sukkerfritt, mener jeg virkelig at man kan spise brd?!? Jeg kunne fortsatt i det uendelige! Og av og til blir jeg skikkelig lei!

Nr ble mat s komplisert?



 

Jeg aner ikke, for i min verden er det veldig enkelt!

Man blir ikke syk og man blir ikke overvektig av vanlig mat!

For de aller fleste av oss er det s enkelt som at du burde bevege deg litt mer i hverdagen din, legge inn en solid treningskt 2-3 ganger i uka, spise mer frukt og grnt + begrense godis og kaker til en dag i uka. Vi trenger ikke splittprogrammer, pre workouts, raw food, proteinpulver, lchf eller intervallkter hvor du svetter blod.

God helse, positiv energi og en kropp du er glad bde p innsiden og utsiden krever ikke masse rare fremmedord og total renovering av hverdagen. Det krever:

  • Riktige proteiner : kylling, kalkun, skalldyr, mager fisk, egg, cottage cheese. linsjer, bnner, qinoa, mager kesam, gresk yoghurt og lette meieriprodukter.
  • Sunne fettsyrer: ntter, fr, oliven, planteoljer, cocosa, avokado, chiafr og fet fisk.
  • Grnnsaker og br som gir liten blodsukkerstigning: Blomkl, brokoli, paprika, agurk, salat, fenikel, lk, tomat og spirer.
  • En kropp i bevegelse
  • Litt kos nr det trengs

 

Man blir ikke syk, og man blir ikke overvektig av vanlig mat! Basta!

 

Desiree

16 Kommentarer

Jenny

10.11.2016 kl. 17:04
Amen til det! Sttter deg fullt ut.

Kristin Blom

10.11.2016 kl. 17:31
Hei, flott at du tar opp dette. Det er derfor jeg elsker din blogg! Fortsett som du gjr :-). Hilsen fra Kristin

Anette Fiala

10.11.2016 kl. 17:42
S sant s sant!

Takk for at du sier det akkurat slik det er og for mange inspirerende oppskrifter og trenings tips.

Astri Dagestad

10.11.2016 kl. 18:21
Det er s bra at du set fokus p dette! Veldig kjekt lese innlegga dine! :-)

Irene

10.11.2016 kl. 19:13
S enig med deg, og s skjnner jeg godt at du blir mkklei!

Men st p! Du er en uhyre viktig stemme i denne galskapens verden som kosthold og trening har blitt til!

Victoria Larsen

10.11.2016 kl. 19:19
Godt innlegg!

EventyrElin

10.11.2016 kl. 19:28
Amen! :-D Problemet er at klikkmentalitet og skremselsoverskrifter selger...

Vivi helgesen

10.11.2016 kl. 19:29
Det er lettere klage enn ta ansvar for sitt eget liv...

Benedicte

10.11.2016 kl. 19:45
Godt sagt!! <3

Maria

10.11.2016 kl. 20:47
Du er s inspirerende og jeg er s glad for at du valgte lage denne bloggen. Det er s kjekt sitte og bla nedover forskjellige oppskrifter og treningskter. Og s er det gy at selv om du er "supersterk" s klarer ogs jeg gjre en del av velsene du gjr. Det er motiverende. I perioder der jeg ikke har ftt trent p en stund er det ikke s vanskelig komme tilbake lenger - jeg har jo lange lister med gye kter jeg har funnet her og gleder meg til prve. Og i motsetning til en del andre kostholdsblogger har dine innlegg aldri ftt meg til fle meg usikker eller ukomfortabel i kroppen min. Det betyr mye. Tusen takk.

Hadde forresten blitt superglad hvis du kunne laget noen oppskrifter uten animalske produkter. Jeg klarer helt fint bytte ut melk med soyamelk, kylling med linser osv selv men det hadde vrt kult om det hadde vrt oppskrifter som alt var kjttfri.

St p :)

julie

11.11.2016 kl. 05:03
Veldig bra og er enig! Hper ikke du gi deg, liker din blogg!! :)

teamchrisa

11.11.2016 kl. 09:39
Bedre kan det neppe sies ... imponert over produktiviteten og inspirert av kvaliteten ;)

11.11.2016 kl. 13:18
😊😊😊👍👍👍😊😊😊 St p, vi elsker bloggen din. Ikke la de fehuene knekke deg.

Monica

13.11.2016 kl. 14:01
AMEN! Heier p deg !!

dinematvaner

13.11.2016 kl. 18:24
Jeg er fast leser av din blogg og synes du uttrykker et meget fint forhold til en sunn livsstil. Jeg er helt enig i at det er enkelt, spesielt for oss som har flere rs kunskap om kosthold. Av de jeg treffer er det ofte to problemomrder som setter stopp for en sunn livsstil. For det frste er det inaktivitet. Folk flest rrer seg alt for lite. Et annet problem er utrolig nok at mange er kresne og har drlige matlagningskunskaper (overraskende for meg iaf). Det er s mange som ikke liker kjpe nye ting fordi de ikke liker det eller fordi de ikke vet hva de skal gjre med det. Flere jeg kjenner hopper heller over et mltid, om de synes det ikke smaker godt. Da smyger sulten seg utover dagen og redningen blir kjeks, kaker, boller og u name it. Jeg prver ogs legge trykk p at all mat ikke trenger smake godt HELE tiden. Vi tler spise mat som er mindre godt i blant og kan da kose oss ekstra med mat som er mer festlig til andre mltider. Vi er blitt s utrolig bortskjemte i dag og velger altfor lett bort mat som ikke appellerer til oss smaksmessig. Til tross for kunskap om hvor sunt det er. Beklager langt innlegg men jeg brenner ogs for samme tema;)

Charlotte

16.11.2016 kl. 23:04
S enkelt, men noen ganger s vanskelig!

S skal man ikke glemme at det er mange tilstander som gir vektkning og sykdom selv ved normalt matinntak. Man vet ikke alltid om det. Som problem med stoffskifte, insulinresistens, metabolsk syndrom.

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits