Treningsformer som forbrenner mer enn lpning

  • 18.11.2016, 06:43

Jeg er helt klart veldig glad i lpe. Alt jeg trenger for f en god treningskt er et par sko og litt musikk p rene. Mange snakker ogs om bruke lping for slippe unna stress og tankespinn. Det er frst de senere rene at jeg har opplevd denne effekten, jeg tror kanskje det er noe man m lre seg.

Lping er ogs en effektiv mte forbrenne kalorier p.

Hvor mange du forbrenner kommer s klart ann p hvor mye du veier, hvor gammel du er, hvor fort du jogger og om du lper rett frem, oppover, nedover eller i kupert omrde. Men hvis vi tenker oss at du lper i en hastighet mellom 8-10 km i timen, s snakker vi ca. 10 kalorier per minutt.

600 kalorier p en time er mye. Til sammenligning forbrenner man mellom 3 og 400 ved en time ordinr styrketrening.

Men hva hvis man ikke kan, vil eller liker jogge?


Monster Foto
 

 

Kettelbells.

Det er f treningsformer som utfordrer kroppen p samme mte som kettelbells.

Her er alle store muskelgrupper i sving, sammen med core og annen viktig stttemuskulatur. Nr s mye av kroppen er involvert blir pulsen ogs hy og forbrenningen skyter i vret. Avhengig av hvilke velser du bruker og tyngde p kula er det ikke uvanlig forbrenne opp mot 20 kalorier per minutt.


 

 

Burpee.

En person p 65 kilo forbrenner ca.1 kalori per burpee. S hvis du klarer 10 p 60 sekunder er du oppe i samme mengden kalorier som lpe 1 minutt i 10 km/h.

 

Cindy.

Er navnet p en 20 minutter lang CrossFit kt.

kten bestr av 5 pull-ups, 10 push ups og 15 kneby med hopp.

S mange runder du klarer p 20 minutter.

(Du tar pauser nr du trenger det og jobber i ditt eget tempo)

Her forbrenner du i gjennomsnitt 13 kalorier per minutt.


 

 

Roing.

Denne treningsformen har jeg alt skrevet om p bloggen, nettopp fordi det er en utrolig effektiv treningsform som utfordrer hele kroppen!

Du kan lese om det HER

 

 



Monster Foto

 

Hoppetau.

Denne treningsformen forbrenner oppimot det dobbelte av jogging. Ok, man hopper nok ikke tau i en halv time, men om tiden er knapp s har du en effektiv mte trene p!

Ogs dette har jeg skrevet om fr. Du kan lese dette HER

 

 

S hva sier dere?

Skal jeg bruke dette til s sette sammen en superkt til dere? Hvis du vil s trykk LIK p innlegget p Facebook siden min HER. Ser jeg at interessen er der s skal jeg f laget dette i lpet av helgen.

 

Stort Smil

Desiree

5 Kommentarer

Victoria

18.11.2016 kl. 07:40
Fine tips! Greit med litt variasjon :-)

Alexandra

18.11.2016 kl. 08:08
Bra innlegg :) Jeg trener mye gruppetimer for eksempel kombinasjon av styrketimer og cardio (som er korte timer, men sammenlagt blir ca 1 time) , crosstraining, osv. Treningstiden ligger p ca 50-55 minutter. Og forbrenner mellom 500-600 kalorier :)

Hege

18.11.2016 kl. 12:30
Har du prvd Basisball 4x4? Jeg forbrenner i allefall MYE p en 45 min kt😉

Desiree

18.11.2016 kl. 14:49
Hege: Digger det :)

Johanne

20.11.2016 kl. 20:34
Hrlig! Jeg har mild skoliose, og andre ryggsmerter som gjr at jeg derfor ikke kan lpe, og dette var en kjempefin post i forhold til det :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits