Kneby varianten for deg som har vondt i knrne eller ryggen

  • 26.11.2016, 10:00



 

Kneby er en helt fantastisk velse som styrke bde sete, korsrygg og s klart beina. Strre styrke i disse omrdene har flere fordeler:

  • Forebygger ondter og skader i ryggen.

Hvorfor?

En av rumpas funksjoner er holde deg oppreist og utvikle kraft nr du lfter, reiser deg opp, gr og flere andre aktiviteter du sikkert gjr flere ganger om dagen. Er du svak i rumpemuskulaturen vil ryggen ta i mot mye av den belastningen som egentlig er ment for sete.

 

  • Stabilierer bekkenet og forebygger skader i kne.

 

  • En trent kropp bidrar til en hyere forbrenning.

Hvorfor?

Musklemassen din str for strstedelen av din kaloriomsetning. Jo strre musklemasse du har, jo strre forbrenning vil du derfor ha. I tillegg kan vi nevne at styrketrening bidrar til en god hormonbalanse i kroppen, som ogs er essensielt for at forbrenningen skal fungere optimalt.

Styrketrening generelt forebygger benskjrhet, diabetes, overvekt, senke blodtrykket, redusere risiko for hjerte- karsykdommer og kan endre kroppssammensetning.

 

Men hva hvis man allerede har vondt i rygg og knr?

Da er kanskje den tradisjonelle knebyen bde vond og vanskelig utfre riktig. Et godt alternativ er da kneby med ball eller rulle - inntil en vegg. Dette gjr velsen teknisk lettere samtidig som det avlaster knrne og gir ryggen god sttte.

Dette er ogs en super velse for gravide!
 

Pass p:

  • Hofte breddes avstand mellom fttene
  • Tr og knr skal peke samme vei
  • St med bena litt ut fra veggen slik at knrne kommer bak trne nr du byer
  • Sug navelen inn mot ryggsylen slik at du strammer magen

 

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

 

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits