Kokosflarn; fri for sukker og gluten

  • 26.11.2016, 15:09

Jeg skal innrmme at jeg er noe stresset i dag! I morgen sender jeg ut julehefte mitt, gratis, til alle som str p nyhetsbrevet mitt! Og som vanlig er det noen siste detaljer som m p plass!

Jeg har virkelig lagt mye arbeid ned i dette, s hper dere liker det! Romkuler, pepperkaker, flere slags fudge, kokosmakroner, sjokoladeboller, sunne smultringer, glgg, marsipan, kransekakestenger, flere slags konfekt, sara bernard og mer til har ftt plass! Om ikke du alt str p nyhetsbrevet mitt s har jeg lagt ved pmelding nederst i innlegget.

Disse skal s klart ogs med i hefte, men de er s enkle lage at jeg tenkte dele dem i dag. Tilfelle det er flere enn meg som liker bake en lrdag ettermiddag.


 

Til ca 20 stykker trenger du:

125 gram kokosmasse

0,5 dl smeltet smr eller kokosolje

1 egg

1 dl Fibersirup clear

1 ss mel (alternativt kokosmel for de som nsker lavkarbo eller glutenfritt)

 

Slik gjr du:

  1. Bland sammen kokosmasse og mel.
  2. Rr s sammen sirup, egg og fettstoff.
  3. Miks det vte og det trre.
  4. Trykk ut deigen p et bakepapir. Det gr ca 2 ts per flarn.
  5. Stekes p 170 grader varmluft i 7 minutter.

 

Nr du tar de ut er de fremdeles litt myke. De vil stivne nr de blir kalde og f deilig knekk. Jeg pyntet mine med litt mrk sjokolade - MOMS!



Nyhetsbrevet mitt kan du melde deg p her. Jeg sender kun ut en gang i mneden.

Pst. Sjekk sppelpost, reklame, osv.

NYHETSBREV

* indicates required

8 Kommentarer

Victoria Larsen

26.11.2016 kl. 15:29
Ser jo kjempe godt ut!

nsker deg en god Lrdag :-) Jeg har GIVEAWAY p bloggen, der du kan vinne fine produkter. Bli med hvis du vil!

Desiree

26.11.2016 kl. 16:53
Victoria Larsen: kult :)

Malin

26.11.2016 kl. 21:59
Denne vil jeg prve! Tenker bruke kokosmel, s lurer p om det er det du har brukt? :)

Desiree

26.11.2016 kl. 22:03
Malin: Det kan du fint bruke :)

AnetteF

26.11.2016 kl. 23:54
Hva er ditt syn p potet nr man nsker g ned i vekt. Har sett at potet ofte er litt uglesett, men f.eks quinoa er helt greit. Jeg antar det har med karbohydrater gjre, men det er jo 70g karb/100g i quinoa og bare 15.2 g karb/100g i potet.

For vrig har jeg erfart at mage og tarm har reagert positivt nr jeg har spist en porsjon quinoa over tidsperiode nr jeg har spist det mange dager p rad ....

Desiree

27.11.2016 kl. 07:03
AnetteF: Jeg har ingenting i mot poteter:) men anbefaler ikke at man spiser dem hver dag. Rett og slett fordi det er s mye annet man kan spise :)

Ida W

27.11.2016 kl. 05:40
Disse s deilige ut! Hvordan er det p bruke fibersirup gold i stedenfor clear? Har bare gold og skapet 🙈

Klem fra fast flger ❤

Desiree

27.11.2016 kl. 07:04
Ida W: tror det gr fint :) litt mer karamell smak bare :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits