SPREK Julekalender - 21 minutter som forbrenner like mye som 40 minutter lping.

  • 04.12.2016, 10:39

Vi har kommet til Luke 3 av min Julekalender. For de som titter innom for frste gang kan jeg fortelle at vi her har begynt p tallet 24. Hvorfor omvendt? Tanken er at ktene og tipsene skal bli kortere jo nrmere jul vi kommer. Rett og slett fordi vi pleier f mindre tid til trening og sosiale medier i julestria. Har du forresten husket laste ned min gratis E-bok - St & Sunn Jul? Du finner den HER

S langt har vi hatt:

24 versjoner av planken HER

23 tips for holde vekten jule igjennom HER

Kalendergave hvor du kan vinne alt du trenger for lage sunn Julekonfekt HER

I dag er det 21 minutter som forbrenner like mye som 40 minutter lping.



 

Jeg er helt klart veldig glad i lpe. Alt jeg trenger for f en god treningskt er et par sko og litt musikk p rene. Mange snakker ogs om bruke lping for slippe unna stress og tankespinn. Det er frst de senere rene at jeg har opplevd denne effekten, jeg tror kanskje det er noe man m lre seg.

Lping er ogs en effektiv mte forbrenne kalorier p, s effektiv at jeg anbefaler de fleste prve finne litt lpeglede.

Hvor mange du forbrenner kommer s klart ann p hvor mye du veier, hvor gammel du er, hvor fort du jogger og om du lper rett frem, oppover, nedover eller i kupert omrde. Men hvis vi tenker oss at du lper i en hastighet mellom 8-10 km i timen, s snakker vi ca. 10 kalorier per minutt.

600 kalorier p en time er mye. Til sammenligning forbrenner man mellom 3 og 400 ved en time ordinr styrketrening.

Men hva hvis man ikke kan, vil eller liker jogge?



 

 

Jeg liker tilgjengelig trening. Trening man kan gjre nr som helst, hvor som helst og helst uten masse dyrt utstyr. Denne kten oppfyller alle krav, utfordrer kondisjonen og gir forbrenningen en skikkelig boost!

Kjrer du p uten pauser er du ferdig p 21 minutter! Men ha frst fokus p fullfre, senere kan du forbedre tiden!

 

Kaloriene er regnet ut for en kvinne p 65 kilo.

 

1 minutt hoppetau

1 minutt dobbel sving med Kettelbell (se hvordan du lager din egen HER)

10 brupees jobb p ditt niv, med eller uten hopp.

Vet du ikke hva er burpee er? Se HER

Gjenta hele sekvensen 7 ganger. 3 minutter ganger 7 = 21 minutter!

 

Vinner av grsdagens kalender luke ble Hanne Brekken Oppedal. You got mail :) I morgen fr du en STOR smoothieguide med totalt 20 oppskrifter og tips til hvordan du setter sammen en supersunn smoothie.

 

Husk at du kan lagre oppskriftene direkte p mobilen med gratisappen Bloglovin HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Stort Smil

Desiree

 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits