5 TIPS: Slik forbereder jeg matuka + ukesmeny og handleliste du kan printe ut

  • 07.12.2016, 11:16

I en travel hverdag er det lett ty til daglige turer innom butikken og litt kjappe lsninger. Kjappe lsninger er kanskje stikkordet i dette innlegget, for med veldig lite planlegning kan disse kjappe lsningene bli veldig sunne.

Min erfaring er nemlig at hvis man bare tenker uka litt igjennom er det enkelt servere sunn, kjapp og billig mat - som merkes bde p kroppen, humret og lommeboka!

 

For printe ut handlelista som PDF trykk HER

 

MINE TIPS:

 

ANALYSER UKA DI:

Er det dager dere har det ekstra travelt med mye som skjer p ettermiddag kveld? Er det da snn at det kan vre lurt gjre klar middagen dagen fr? Kanskje du burde begynne lage opp strre porsjoner av ting ha lett tilgjengelig i frysa?

For noen hres dette ut som et stort prosjekt, men nr man frst har begynt med det skjnner man fort at her er det mye tid, stess og penger man sparer seg for. Gode, hyggelige middager blir det ogs av det!

 

HANDLE TO GANGER I UKA:

Jeg vet at noen sverger til ukes shopping, men mer overkommelig for de fleste er det nok handle to ganger i uka.



 

 

 

HA DET KLART:

Av en eller annen grunn tror vi at planlegning er et stort prosjekt. Jeg er ganske sikker p at du bruker mer energi p i uffe deg over at du burde bli bedre p planlegge, enn det faktisk krever planlegge! Jepp.

  1. Srg for ha det du trenger i hus.  Det starter faktisk der! 
  2. Sett av en time sndag og onsdag kveld til planlegge hva du skal ha med deg, hva som m kjpes inn og lage klart det som m preppes p forhnd. P denne mten kan du lage klart mat for 3 dager av gangen. Jeg er skikkelig drlig p dette og bruker heller 10 min hver kveld. Men lengre tid tar det heller ikke, om man som meg, er drlig p planlegge - s lenge man har sunn mat i huset. 

 

 

KJEKT HA I SKAPENE

 

1. Ting putte plegg p! For eklere enn det blir det jo ikke!

Trykker du p navnet fr du opp en oppskrift hvor dette er brukt.

2. Kokte egg. Billig, enkelt og lett ta med seg. Enten som fyll i en salat, plegg eller mellommltid

3. Frosne grnnsaker. 

  • Billig
  • Kan brukes i omeletter
  • Stekes i oven eller p panna - bare ta med en proteinkilde - ferdig

4. Frosne br

Med dette i frysa kan du alltid slenge sammen en smoothie. 

5. Proteinkilder

  • Middagsrester
  • Egg
  • Gresk yoghurt
  • Kesam
  • Kokt skinke
  • Skalldyr
  • Frossen fisk

6. Sunt fett

  • Avokado
  • Diverse ntter og fr

7. Oppbevaring og matbokser i forskjellige strrelser

 

LAG OPP EKSTRA MAT

Det tar ikke lengre tid lage en dobbelt s stor middag. Og vips har du middagsrester du kan ha med til lunsj eller en dobbel porsjon kjttsaus s du kan legge halvparten i frysa. De som allerede gjr dette vet hvor mye det betyr i en travel hverdag! Try it!

Vil du lagre dette innlegget direkte p mobilen s kan du gjre dette med gratisappen Bloglovin HER

Flg meg gjerne p Snapchat (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. nsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg flge Facebook siden min HER

 

Smil

Desiree

 

 



 

0 Kommentarer

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits