HIIT kten som ikke belaster knrne

  • 13.12.2016, 18:00

 

HIIT, eller hy-intensitet-intervall-trening, er en treningsmetode hvor du gir alt du har, 100%, i korte, korte intervaller. Etterfulgt av en enn korter hvile eller en roligere arbeidsperiode.

Teorien bak det hele, og teorien er god nok, er at denne type trening ker kroppens behov for oksygen. Ikke bare under selve treningen, men ogs i perioden etter. Uten bli for faglige er det dette som avgjr hvor mye kalorier og fett en treningskt forbrenner, bde under og etter en kt.

Studier har vist at denne typen trening faktisk kan ke etterforbrenningen med s mye som 200 kalorier sammenlignet med tradisjonell styrketrening.

S om du ikke alltid har lang til til trening er det ingen grunn til fortvile. 

 

BONUS! Forskning viser at denne typen trening er srlig bra for deg som nsker ta av litt ekstra rundt midjen! 

Ulempen med HIIT kter er at de ofte inneholder mange velser med hopp eller andre velser som kneby og utfall. velser som belaster knrne. De aller fleste kan gjre disse velsene p sitt niv, men noen fler seg litt utrygge p dem. S jeg har satt sammen en fullverdig HIIT kt - uten hopp eller velser som belaster knrne.

 

Jeg gjr hver velse i 30 sekunder uten pause mellom velsene. Nr videoen er ferdig tar du deg en liten pause fr du gjentar den en gang til.

Hvor mange ganger? 2-4.

Lykke til!

 


 

7 Kommentarer

Victoria Larsen

13.12.2016 kl. 18:36
Veldig bra skrevet innlegg! :)

Desiree

13.12.2016 kl. 19:11
Victoria Larsen: takk :)

Camilla

13.12.2016 kl. 23:46
Supert med slike kter!

Pia

14.12.2016 kl. 12:26
Digger disse filmene du lager! Fortsett med det 😄👌🏻

Desiree

14.12.2016 kl. 12:36
Pia: takk :)

Kathrine

16.12.2016 kl. 09:17
Man assa... teller du til 30 inni deg? eller tar du det "bare snn ca"? Jeg har nemlig en tendens til telle himla fort nr jeg blir sliten..klarer liksom ikke stole p at jeg holder p i 30 sekunder.

uansett - dette s spennende, utfordrende, men ogs overkommelig ut :) skal prves i kveld!

Desiree

16.12.2016 kl. 15:40
Kathrine: Bruker klokke :)

Skriv en ny kommentar

Om meg

Desiree

Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som skribent, kursholder, personlig trener og kostholdsveileder. Ta gjerne kontakt p ptdesireeandersen@gmail.com

Follow

Sk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits